جوان‌ترین وزیر معرفی شده دولت دوازدهم

به گزارش سیناپرس به نقل از استاد نیوز، محمدجواد آذری جهرمی از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد.

وی اردیبهشت سال گذشته باحکم واعظی وزیر ارتباطات به عنوان معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت معرفی شد.

وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متولد سال ۱۳۶۰ بوده و جوان‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم است.

محمد جواد آذری جهرمی، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه صنعت آب و برق است.

وی از سال ۸۸ تا ۹۳ مدیرکل امنیت سیستم های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را بر عهده داشت.

همچنین از سال ۹۳ تا ۹۵ به مدت دو سال عضو هیات مدیره غیرموظف شرکت خدمات ارتباطی رایتل و عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت نیز بود.

در سال ۱۳۹۵ نیز با تودیع خسروی، آذری جهرمی به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت معرفی و هم اینک نیز در این سمت مشغول به فعالیت است.

از دیگر مسئولیت‌هایی که آذری جهرمی در طول فعالیت در حوزه ارتباطات بر عهده داشته می توان به عضو کمیسیون عالی تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی، عضو کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای شورای عالی فضای مجازی، عضو ناظر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی عضویت در کمیته ارتباطات ستاد بحران کشور، مجری طرح اجرای وظایف صیانتی و اجتماعی و فرهنگی در خصوص ارتباطات و فناوری ارتباطات، مسئول کمیسیون مشترک ICT ایران و عراق، مسئول کمیسیون مشترک ICT ایران و روسیه، نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس APT، رئیس کمیته ارتباطات اربعین در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر برگزاری جشنواره ملی کیفیت فاوا و دبیر همایش بین المللی کانکت ۲۰۱۶ اشاره کرد.

از آذری جهرمی به عنوان جوانترین مدیر ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور یاد می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا