پوست اندازی در رانندگی

اینتل، اریکسون و دنسو در دنیای فناوری نامهای بزرگی محسوب می شوند که حالا با حضور یک خودروساز قدیمی یعنی تویوتا در نظر دارند تحولی بزرگ در حمل و نقل ایجاد کنند.
بر اساس کنسرسیومی که به تازگی مقدمات آن نهایی شده، تویوتا با همکاری شرکتهای معتبر در زمینه فناوری و تأمین فناوریهای مرتبط با صنعت خودروسازی در تلاش است تا شبکه بزرگی از داده ها را با هدف توسعه فناوری خودروهای متصل به یکدیگر فراهم کند.
این اتحاد جدید که با نام کنسرسیوم Dubbed Automotive Edge Computing شناخته می شود تلاش می کند داده های مختلفی را از خودروها و زیرساختارهای هوشمند جمع آوری کرده و از آنها برای خلق یک شبکه گسترده و بی نقص از خودروهای در ارتباط با هم به کار گیرد.
تویوتا در این خصوص بیانیه ای منتشر کرده و در بخشی از آن آمده است: هدف از شکل گیری این کنسرسیوم ایجاد نوعی اکوسیستم از خودروهای متصل به یکدیگر است آن هم با این هدف که ایده های مهم و تأثیرگذاری نظیر رانندگی هوشمند، تهیه نقشه های آنی و بی نقص از داده ها در سیستم محاسبات ابری رنگ واقعیت به خود بگیرند.
شکل گیری این کنسرسیوم در حالی اعلام می شود که به تازگی تویوتا و مزدا از یک برنامه مشترک برای تولید خودروهای برقی و در ارتباط با یکدیگر خبر داده اند.
تویوتا تخمین زده که در نتیجه شکل گیری چنین شبکه ای ، تا سال 2025 و هر ماه حجم عظیمی از اطلاعات آن هم به میزان حدود 10 اگزابایت میان خودروها تبادل خواهد شد که این میزان 10 هزار برابر از حجم فعلی اطلاعات در حال تبادل میان خودروهاست.

مترجم : مهدی پیرگزی
منبع : cnet

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا