علت عجیب اتمام زودهنگام حجم اینترنت کاربران موبایل ایران!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،وحید صدوقی شامگاه گذشته در مراسم سالگرد تاسیس همراه اول به ارائه‌ی توضیحاتی درباره فعالیت‌های یک سال اخیر این اپراتور پرداخت.
وی در صحبت‌های خود در ارتباط با دلیل اتمام زودهنگام حجم بسته‌های اینترنت مشترکان، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته برخی مشترکان حتی در طول سه روز به مصرف چهار گیگابایت داده پرداخت کرده‌اند، چرا که برای استفاده درست از حجم بسته‌ها، اطلاعات کافی را نداشته و یا تنظیمات گوشی‌ آنها به گونه درست انتخاب نشده است.

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی ادامه داد: طی این مدت با توجه به افزایش سرعت اینترنت بسته‌ اینترنتی برخی مشترکان در مدت زمان کوتاه‌تری تمام می‌شود که عدم مواجه با این مشکل نیازمند اطلاع‌رسانی است تا افراد در تمام موارد فایل‌های تصویری ارسالی را مورد استفاده قرار ندهند، چرا که این موضوع بخش قابل توجهی از حجم آنها را مورد استفاده قرار می‌دهد. از سوی دیگر برنامه‌های متعددی نیز هستند که به‌طور دائم به‌روزرسانی شده و بخشی از حجم اینترنت را نیز به‌روزرسانی این اپلیکیشن‌ها مصرف می‌کند.

صدوقی به تغییراتی که اخیرا در تعرفه اینترنت همراه ایجاد شده اشاره کرد و گفت: از ابتدای مردادماه امسال هر کیلوبایت داده همراه ۲۰ درصد کاهش قیمت داشته است.
مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی همچنین یادآور شد: مشترکان می‌توانند از طریق بخش همراه من که بر روی سایت همراه اول قرار دارد و یا دریافت پرینت حساب از میزان مصرف خود در حوزه اینترنت و مکالمه آگاه شده و هزینه‌های مربوطه را بررسی کنند.

وی در ادامه به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل پرداخت و ادامه داد: این طرح در سال‌های قبل تجربه‌ای ناموفق داشت، اما امسال ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این زمینه اقداماتی انجام داده و هماهنگی‌هایی نیز با اپراتورها صورت گرفته که ما در این زمینه آماده‌ایم دغدغه مسوولان را کاهش دهیم.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره اجرای رومینگ ملی هم متذکر شد: به‌طور متوسط روزانه حدود ۲۸۹ هزار نفر از مشترکان اپراتور دوم و ۶۷۰ هزار نفر از مشترکان اپراتور سوم از خدمات رومینگ همراه اول استفاده می‌کنند که در مجموع این رقم به بیش از ۹۰۰ هزار مورد رسیده و در روزهای تعطیل از یک میلیون هم می‌گذرد.
وی درباره‌ی اولویت شرکت ارتباطات سیار عنوان کرد: پیش از این با توجه به این‌که بالغ بر ۹۰ درصد گوشی‌های هوشمند کشور تنها خدمات نسل سه را پشتیبانی می‌کردند اولویت ما بر توسعه نسل سوم بود که برهمین اساس تاکنون ۷۵۰۰ سایت در این حوزه راه‌اندازی شده و بالغ بر ۵۴۰ شهر و ۵۰۰ دهستان تحت پوشش شبکه ۳G همراه اول قرار گرفته‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا