تبدیل زباله‌های پلاستیکی به نفت خام!

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،تجزیه‌ی شیمیایی آن‌ها نیز هزاران سال به طول می‌انجامد. اما چون ما مجبور به استفاده از پلاستیک هستیم، به‌تدریج در حال خفه کردن زمین با آن هستیم. به علت استفاده‌ی فراوان از پلاستیک تمام منابع آبی ما تحت تأثیر آن قرارگرفته است و در آینده‌ی نزدیک شاهد کاهش آبزیان و آلوده شدن بیشتر منابع آبی خواهیم بود. پژوهش هایی توسط مهندسان زیستی برای مقابله با این مشکل انجام شده است. مثلاً تبدیل بطری پلاستیکی به طناب یا سیم، تبدیل آن به رشته‌های نخ برای تولید لباس و غیره. حالا یک مبتکر ژاپنی ماشینی ساخته است که می‌تواند به‌صورت شیمیایی پلاستیک را به نفت تبدیل کند.

آکینوری ایتو، مبتکر این طرح، با استفاده از یک ماشین رومیزی، زباله ‌های پلاستیکی را به نفت خام تبدیل می‌کند. این مبدل می‌تواند تنها با استفاده از یک کیلووات برق، حدود ۱ کیلوگرم از زباله ‌های پلاستیکی بی‌استفاده را به یک لیتر نفت تبدیل کند. این ماشین تقریباً با تمام انواع پلاستیک‌های معمولی کار می کند. مثلاً استریوفوم، پولی استر و پلی‌پروپیلن. این ماشین ساده‌ای است که شما می‌توانید با آن در مقیاس خانگی نفت تولید کنید. از دیگر فواید آن می‌توان به کاهش ضایعات کربنی در زمین اشاره کرد. این محصول را می‌توانید با پست هوایی سفارش دهید.

استفاده از این محصول فقط از جنبه‌ی اقتصادی به‌صرفه نیست، چون می‌تواند مشکل نفرت‌انگیزی که مصرف‌گرایی به همراه خود آورده است را برطرف کند. ما میلیون‌ها میلیون تن زباله‌ی پلاستیکی را دور می‌ریزیم و این کار ناراحتی زیادی را برای دولت‌ها، طرفداران محیط‌زیست و عموم مردم به وجود می‌آورد. این ماشین توانایی آن را دارد که درنهایت پایانی برای چنین مشکلاتی باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا