اجرای طرح سرباز نخبه پژوهشی با محوریت قرارگاه مهارت پروری

دکتر سید ابوالفضل رضوی در نشست مشترک معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، جمعی از مسئولان نیروهای مسلح و روسای دانشگاههای کشور با موضوع بررسی مسائل امریه نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در دستگاههای دولتی، طرح سرباز نخبه پژوهشی را که قرار است با محوریت قرارگاه مهارت پروری نیروهای مسلح اجرا شود، کاری بزرگ توصیف و خاطرنشان کرد: اینکه جوانان با رفتن به سربازی مهارت های جدید فرا بگیرند بسیار مفید و مایه دلگرمی و رضایت خانواده ها و جامعه است.

وی گفت:مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح همواره دغدغه استفاده مناسب تر از توان نیروهای نخبه و فارغ التحصیل مشمول را داشته اند و ما را در توزیع و بهره گرفتن از این سرمایه انسانی گرانقدر یاری کرده اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: در این مدت ما هیچگاه کمبود و مشکلی در زمینه جذب نیروی امریه مورد نیاز دستگاههای دولتی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح نداشتیم.

 وی افزود: هر کدام از دستگاههای دولتی که مجوز استفاده از نیروهای امریه را دارند، با ارائه برنامه توجیهی، هر تعداد نیروی امریه که بخواهند با همکاری ستاد کل در اختیار آنها قرار خواهد گرفت مگر اینکه مشخص نباشد نتیجه عملی نیروهایی که قبل تر در اختیار این دستگاهها قرار گرفته اند، برای کشور چه بوده است.

رضوی بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت، دانش و توان نیروهای امریه در دستگاههایی که آنها را در اختیار می گیرند، تاکید و تصریح کرد: پس از در اختیار قرار دادن نیروهای امریه، از سوی معاونت توسعه روستایی و حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح بر نحوه بکارگیری این نیروها و ضرورت استفاده بهینه از آنها نظارت و بازرسی به عمل می آید.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچنین اعلام کرد که این معاونت آماده است تا با دانشگاه هایی که طرحهای عملیاتی برای توسعه روستایی دارند، قرارداد مشاوره منعقد کند.

عبدالخلیل معظم زاده معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری نیز در این مراسم، سرمایه انسانی را باارزش ترین سرمایه هر سازمان و نهاد عنوان کرد و گفت: افزایش جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی مسئولیت ما را برای بهره گیری مناسبت تر و بهینه از این سرمایه افزایش داده است.

وی اضافه کرد: باید سرمایه انسانی را متناسب با شان افراد و نیاز سازمان در خدمت گرفت.

معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: تشکیل قرارگاه مهارت آموزی اقدامی بسیار ارزشمند است که می تواند بکارگیری نیروهای تحصیل کرده مشمول را هدفمند کند.

بر اساس طرح «سرباز نخبه پژوهشی» از توان علمی سربازان امریه برتر دانشگاهی در پرژه های ملی، پژوهشی و دفاعی کشور با مشارکت دانشگاههای برتر کشور بهره گرفته خواهد شد.

در این نشست سردار کمالی رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح و دکتر عسگریان معاون اداری مالی وزارت علوم نیز به ارائه دیدگاهها و نظرات خود درباره مسائل فارغ التحصیلان دانشگاهی امریه و اجرای طرح «سرباز نخبه پژوهشی» پرداختند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا