از ساعت هوشمند سلامتی تا روبو سوسک های امدادگر

 جهان فناوری با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت است و تازه ترین های این عرصه را می توان در فناوری های پوشیدنی و لمسی مشاهد کرد، شرکت های بزرگ فناوری دنیا این روزها از این پتنت ها و دستاوردهای جدید رونمایی می کنند که از خانواده ابزارهای دیجیتالی پوشیدنی است.

به گزارش ایرنا از zoomit بهرداری هرچه بیشتر از فناوری بیومتریک، ساعت های هوشمند سلامتی و نیز گسترش هرچه یبشتر اینترنت در سطح دنیا گواهی بر این مدعاست که شرکت های دنیا با گردهم آوردن فاکتورهای لازم به دنبال فناوری پوشیدنی اند.

***تبدیل صفحه نمایش لمسی به اسکنر بیومتریک بدن

شرکت یاهو در آزمایشگاه فناوری خود به دنبال ایجاد راه های تازه برای رسیدن به این مقصد است؛ این شرکت در جدیدترین دستاورد خود با نام بادی پرینت ( BodyPrint ) صفحه نمایش های لمسی را به اسکنر بیومتریک بدن تبدیل کرده است.

این سیستم جدید قادر است تا قسمت های مختلف بدن شامل گوش، مشت، بندهای انگشت و کف دست به همراه 5 انگشت را تشخیص دهد. بعد از قرار دادن قسمت هایی از بدن روی صفحه نمایش، اجازه دسترسی به گوشی هوشمند داده خواهد شد. این سیستم علاوه بر حفاظت از گوشی تلفن همراه می تواند فایل ها را قفل کند و یا قابلیت های دیگر را به کاربر ارایه کند.

به عنوان مثال توسط این سیستم می توانید گوشی هوشمند را طوری تنظیم کنید که فقط هنگامی که گوشی خود را به صفحه نمایش گوشی هوشمند چسبانده اید به تماس ها پاسخ داده شود. همچنین می توان فایل ها را توسط این سیستم قفل کرد. سیستم BodyPrint در کنفرانسی تحت عنوان تعامل انسان و رایانه در شهر سئول معرفی و به نمایش گذاشته شد.

***راه اندازی سرویس ارتباط بی سیم گوگل؛ گسترش ارایه اینترنت پرسرعت در سراسر جهان

شرکت گوگل سرویس ارتباط بی سیم خود را با نام prpject Fi ارایه کرد. البته این سرویس تنها در تلفن های هوشمند نکسوس 6 ارایه می شود.

با استفاده از پروژه ی Fi گوگل می توان بین انواع شبکه های بی سیم، هات اسپات و شبکه ی 4G LTE سوئیچ کرد. استفاده از این سرویس در هر لحظه شما را به بهترین شبکه ی ارتباطی ممکن متصل می کند.

این شرکت برای استفاده از این سرویس مبلغ پایه ای را در نظر گرفته است و می توان از این سرویس در 120 کشور جهان استفاده کرد. 

*** امکان دانلودتاریخچه جست وجو برای کاربران فراهم می شود

اما خبری دیگر از شرکت گوگل. این شرکت به تازگی ابزاری جدید توسعه داده که به کمک آن کاربر می تواند تاریخچه کامل آنچه که جستجو کرده را دانلود کند. این ابزار به طور خودکار به حساب های کاربری تمامی کاربرهای گوگل اضافه شده است.

تمامی تاریخچه جستجوی کاربر را به داخل اکانت گوگل درایو انتقال داده و می توان از آنجا به راحتی آن را دریافت کرد. نتایج جستجو در فرمت ZIP ذخیره شده و به سال و ماه مرتب شده اند.

گوگل پیش از این ابزاری را برای کاربران مهیا کرده بود که بتوانند تاریخچه ی کامل جستجو را مشاهده کنند، اما تا به حال ابزاری را برای دانلود تاریخچه فراهم نکرده بود. حال کسانی که مشتاق به داشتن یک کپی از تاریخچه جستجوی خود هستند می توانند از این ابزار جدید استفاده کنند. گوگل به طور رسمی این ابزار را معرفی کرده و در داخل حساب کاربری کاربران گوگل اضافه کرده است.

***پتنت جدید برای دستبند سلامتی سامسونگ

پتنت جدید سامسونگ با عنوان «دستگاه ارتباطی موبایل» ثبت شده است که قادر است به صورت کاملا مستقیم و با اتصال به گوشی هوشمند حرکات ورزشی را دنبال کند.

هدف اصلی دست بندهای سلامتی کمک به مردم در جهت ثبت و ردیابی اطلاعات سلامتی خود بر اساس نیازهایشان است. 

***فناوری جدید توشیبا می تواند باعث مرگ دیسک سخت شود

مپانی توشیبا به تازگی راهکاری یافته که سه برابر حجم بیشتر از حافظه های SDD را با همان هزینه و اندازه برای حافظه های فلش به ارمغان می آورد.

برای مدت زمان طولانی، مسیر توسعه ی حافظه های فلش به گونه ای بود که هر روزه گیت های تولیدی کوچک تر و ظرفیت نگهداری شارژ آن ها کمتر می شد.

***ساعت اپل با کارایی تلفن همراه 

این گجت روز جمعه برای افرادی که این ساعت را پیش خرید کرده بودند بارگیری شد؛ پیش فروش ساعت اپل 10 آوریل (21 فروردین) در استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، ژاپن، آلمان، هنگ کنگ، آمریکا و انگلیس آغاز شد و تقریبا بلافاصله به فروش رسید. 

تحلیل گران بازار تخمین می زنند که شرکت اپل تنها در آن روز بیش از 957 هزار اپل واچ را در آمریکا پیش فروش کرده است.

ساعت اپل اولین محصول این شرکت از زمان ارائه آی پد در سال 2010 است.

این ساعت با اتصال به تلفن همراه آیفون می تواند بسیاری از کارهایی را که این تلفن انجام می دهد، انجام دهد برای مثال تماس تلفنی برقرار کند، پیامک بگیرد و در وب سایت به جستجو بپردازد.

ساعت اپل واچ یک پخش کننده موزیک مانند آی پاد است، یک وسیله مفید است که اطلاعات سلامتی به همراه ضربان قلب را دنبال می کند، یک وسیله ارتباطی است که تماس و پیامک را گرفته و می فرستد، صدا ضبط می کند، برنامه های دیگر را کنترل می کند، با Apple Pay پرداخت های شما را انجام می دهد، و در نهایت Apple TV شما را کنترل کرده و به عنوان یک ریموت کنترل برای کنترل خانه های هوشمند به کار خواهد رفت.

*** هابل 25 ساله شد

هابل اولین تلسکوپی که ستاره شناسی نوین را متحول کرد و نگرش ما را به جهان با فراهم کردن امکان مشاهده کهکشان های دور دست تغییر داد، 24 آوریل مصادف با چهارم اردیبهشت ماه جاری 25 ساله شد.

هابل در ایجاد یک حس حیرت انگیز در مردم سراسر جهان در رابطه با جهانی که در آن زندگی می کنیم، نقش اساسی داشته است.

به گفته جاناتان جونز منتقد هنری انگلیس، تصاویر جالب و دیدنی که هابل ارسال کرده است به عنوان زیباترین آثار هنری متظاهرانه زمان ما توصیف شده است.

تصاویر هابل راه خود را به فرهنگ باز کرده است و می توان آنها را در کتاب های بی شماری مشاهده کرد.

وی می گوید: هابل می تواند در کنار تلسکوپ جانشین خود به نام تلسکوپ فضایی جیمز وب که 100 برابر قویتر از هابل خواهد بود، فعالیت کند.

قرار است تلسکوپ فضایی جیمز وب در سال 2018 به فضا پرتاب شود.

***راه حل جدید روبات ها برای زیرآوار ماندگان

محققان دانشگاه کارولینای شمالی درصدد تجهیز روبات هایی با شمایل سوسک هستند. این سوسک ها می توانند صدا را از محیط های بسته و محل هایی که سایر موجودات قادر به وارد شدن به آن نیستند را دریافت کنند تا از این روش به نجات زیرآوار ماندگان کمک کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا