توجه جهاددانشگاهی به تقویت قدرت تفکر در جامعه

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، با اشاره موفقیت‎‎های خوب جهاددانشگاهی تاکنون، گفت: جهاددانشگاهی در شرایط کنونی جامعه، افراد نخبه را در کنار یکدیگر جمع کند و فکر کردن و اندیشیدن را در بین جامعه رشد دهد.
وی در این باره تصریح کرد: متاسفانه جامعه ما از ابتدا با خدعه دشمنان بر مبنای مصرف‎‎گرایی و راحت‎‎طلبی گذاشته شده و این عامل قدرت تفکر را از مردم گرفته است.
نماینده ولی فقیه در یزد اضافه کرد: حتی مشاهده می‎‎شود که تکنولوژی‎‎هایی که امروزه وارد کشور می‎‎شود باعث شده که ما را فکر کردن باز دارد به عنوان نمونه ورود تکنولوژی تلفن‎‎های همراه ضمن تمام مزایایی که در حوزه ارتباطی ایجاد کرده است ولی تمام اطلاعات ذهنی و حافظه استفاده ‎‎ کنندگان را از آنها ربوده و این موضوع باعث نوعی سطحی‎‎نگری و سطحی فکر کردن در افراد شده است.
آیت الله ناصری واژه اقتصاد مقاومتی را به معنای فکر و اندیشه کردن دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی برای رفع مشکلات فکر کردن و آنها را مرتفع کردن نه این که برای رفع موانع خود به بیگانه محتاج شویم.
وی گفت: هر چند پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و پیشرفت‌‌هایی خوبی هستیم ولی هنوز پیشرفت ما در برخی از صنایع مانند خودورسازی و هواپیماسازی زیبنده جمهوری اسلامی نیست و گاهاً مشاهده می‎‎شود که کار به دلیل وابستگی به برخی قطعات خارجی متوقف می‏‏شود.
امام جمعه یزد با تاکید بر این که دشمن درصدد از بین بردن قدرت تفکر جوانان ماست، اظهار کرد: جهاددانشگاهی باید در این زمینه تلاش کند و قدرت تفکر کردن را در بین جوانان و جامعه تقویت کند.
وی عنوان کرد: بسیاری از نوابغ جهان به لحاظ علمی انسان‎‎هایی قوی نبوده‎‎اند ولی به دلیل برخورداری از قدرت تفکر بالا توانسته‎‎اند منشاء خیر و خدمات بزرگی در جامعه و حتی در سطح جهان باشند لذا باید جوانان خود را به نحوی تربیت کنیم که هموراه ذهنی پرسشگر داشته باشند و بتوانند مشکلات خود را قدرت تفکر مرتفع سازند.
آیت الله ناصری با مهم خواندن نوآوری و تولید علم در کشورمان، تاکید کرد: باید در جامعه امروز تفکر و اندیشیدن را به یک دغدغه در بین افراد جامعه تبدیل کرد تا بتوانیم در تمام حوزه‎‎ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا