موثرترین واکسن مالاریای جهان در مراحل پایانی ساخت

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز، محققان می گویند: اگرچه محققان برای ساخت این واکسن بیش از 20 سال کار تحقیقاتی داشته اند و تاکنون بیش از 330 میلیون یورو برای این پروژه تحقیقاتی هزینه شده است اما آنها می گویند مادر مرحله پایانی قرار داریم اما هنوز برخی آزمایش های دیگر در این زمینه باقی مانده است.

طبق این گزارش این نتایج نشان می دهد که این واکسن می تواند از شمار قابل توجهی از ابتلای موارد جدید به مالاریا به ویژه در مناطقی که خطر انتقال بالا است، پیشگیری کند. این واکسن که RTS,S/AS01 نام دارد مشخص شد که علیه مالاریای بالینی و شدید در میان کودکان بیشترین تاثیر را دارد.این واکسن در مناطق آلوده جهان به ویژه قاره آفریقا که هردقیقه یک کودک جان خود را از دست می دهد، انقلابی در سلامت آنها ایفا می کند.

سطح حفاظت ارائه شده توسط واکسیناسیون در طول زمان کاهش می یابد، اما یک دوز تقویت کننده می تواند اثر آن را طولانی کند و به این ترتیب متوسط شمار موارد پیشگیری را افزایش دهد.
پروفسور برایان گرین وود از دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن و نویسنده نتایج این مطالعه می گوید: با وجود اینکه اثر این واکسن در طول زمان کاهش می یابد اما هنوز فواید واضحی از استفاده از RTS، S / AS01 وجود دارد.

وی گزارش داد: به ازای هر هزار کودکی که در طول بیش از سه سال پیگیری واکسینه شدند بطور متوسط 558 مورد ابتلا پیشگیری شد.وی افزود: همچنین در میان افرادی که دوز واکسن تقویت کننده دریافت کرده بودند از 983 مورد اضافی پیشگیری شد.مالاریا مهم ترین بیماری انگلی و یکی از مسایل مهم بهداشتی تعدادی از کشورها به خصوص کشورهای گرمسیری جهان است.
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی 198 میلیون نفر در جهان در سال 2013 به بیماری مالاریا مبتلا بودند که 584 هزار نفر در اثر این ابتلا جان خود را از دست دادند. اکثر قربانیان این بیماری را کودکان آفریقایی تشکیل می دهند، جایی که د ر هردقیقه یک کودک جان خود را ازدست می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا