قابلیت هایی که گوشی اندرویدی بعدی شما باید داشته باشد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،تعداد دیوایس‌های اندرویدی هر ماه در حال افزایش است تا انتخاب بین آن‌ها حتی دشوارتر از قبل شود. اگر تعداد تمام تلفن‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، جعبه‌های استریم، لپ تاپ ها و سایر دیوایس‌های مختلف را حساب کنیم، به عدد شگفت انگیز ۱۸ هزار دستگاه اندرویدی مختلف می‌رسیم که با قابلیت‌های متفاوت برای فروش بیشتر در سراسر دنیا در حال رقابت با یکدیگر هستند.

اگر قصد خرید یک گوشی در سال ۲۰۱۷ را دارید، در ادامه ویژگی‌های جدید این گوشی‌ها که در واقع آرام آرام در حال تبدیل شدن به استاندارد برای گوشی‌های هوشمند است را بررسی می‌کنیم. اگر گوشی که می‌خواهید بخرید این ویژگی‌ها را ندارد، انتخاب خوبی نخواهد بود.

۴ گیگابایت رم

گوشی اندرویدی جدید‌تان باید لااقل ۴ گیگابایت حافظه رم داشته باشد. با وجود اینکه هم اکنون اکثر گوشی‌های هوشمند موجود با ۳ گیگابایت حفظه رم به فروش می رسند، اما برای سال جاری میلادی بهترین گزینه، یک گوشی با ظرفیت حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت است. بعضی از شایعات نیز خبر از عرضه‌ی پرچمدارانی با رم ۸ گیگابایتی در اواخر سال ۲۰۱۷ می‌دهد.

فرض کنید قرار است برای دو سال گوشی جدیدتان را استفاده کنید و می‌دانیم که اپلیکیشن‌ها بطور روز افزونی به منابع بیشتری نیاز دارند، در این موقعیت است که رم ۴ گیگابایتی در سال‌های بعدی می‌تواند حداقل‌ها را برآورده سازد.

کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵

چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ کمپانی کوالکام که در حال حاضر در پرچمدارانی مانند سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium) و گلکسی اس ۸ سامسونگ (Samsung Galaxy S8) استفاده می‌شود، بطور حتم در ماه‌های پیش رو توسط تولیدکنندگان بیشتری استفاده خواهد شد.

از آنجا که چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ از  نانوذرات ۱۰ نانومتری ساخته شده، اندازه‌ی کوچکتری نسبت به نسل‌ها قبلی خود دارد. این امر سبب شده تا فضای بیشتری برای سایر قطعات وجود داشته باشد و این بدان معناست که کاربران می‌توانند از عمر باتری بهتر و عملکرد بهینه‌تر تا ۲۷ درصد برخوردار باشند.

وضوح ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل

علاوه بر پردازنده قوی‌تر و رم بیشتر، گوشی هوشمند جدیدتان باید حداقل دارای رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل باشد. هم اکنون گوشی‌های گلکسی اس ۷ سامسونگ، ال جی جی ۵، موتو زد و اچ تی سی ۱۰  این وضوح تصویر را دارند. قطعا تا پایان سال ۲۰۱۷ اکثر گوشی‌ها این وضوح تصویر را خواهند داشت.

جک هدفون

حتما می‌دانید که کمپانی اپل جک هدفون را از آیفون 7 حذف کرده است. بطور حتم که برای مدت‌های طولانی تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی اینکار را انجام نخواهند داد، زیرا هدفون‌های استاندارد کنونی برای مصارف دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و هدف از ساخت آن‌ها فقط گوشی نیست.

ظرفیت باتری بیش از ۳۰۰۰ میلی‌آمپر

زمانی که گوشی‌های هوشمند متولد شدند، دوام کم باتری‌ها واقعا دردسر ساز بود. اگر چه در حال حاضر باتری‌ها بهبود کمی داشته‌اند، ولی این مشکل بطور کامل رفع نشده است. پردازنده‌‌های پرقدرت‌تر، نمایشگر‌های با کیفیت‌تر و برنامه‌های جدید باعث شده انرژی بیشتری مصرف شده و باتری سریع‌تر تخلیه گردد.

مانند سایر ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند، باتری‌های بزرگ تر نیز به طور روز افزون در حال گسترش هستند، بطوریکه در حال حاضر باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری به یک استاندارد مبدل شده، اگر چه بزرگتر از آن بهتر خواهد بود. SAMSUNG GALAXY S8 از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کند، مدل پلاس آن نیز از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری برخوردار است و گوشی ال جی جی ۶ نیز از یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد.

سنسور اثر انگشت

گوشی‌های هوشمند دارای سنسور اثر انگشت در قفل گشایی صفحه بسیار سریع عمل می‌کنند، بعلاوه می‌توانید از این سنسور در برنامه‌های امنیتی مانند LastPass  و برنامه‌های مالی نظیر  Robinhood نیز استفاده کنید. تقریبا همه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار کنونی دارای اسکنر اثر انگشت هستند. با این حال، اگر قصد ندارید هزینه‌ی زیادی را برای گوشی بپردازید، می توانید از یک گوشی رده دوم و دارای سنسور اثر انگشت استفاده کنید.

تاییدیه IP67 یا IP68

این تائیدیه مربوط به مقاومت دستگاه‌ها در برابر آب است. تا پیش از این گوشی‌های هوشمند ضد آب همراه با تاییدیه IP67 فروخته می‌شدند، اما اکنون جایگاه تاییدیه ضد آب گوشی‌ها متفاوت از قبل شده است.

تاییدیه IP67 به این معناست که گوشی توان مقاومت تا ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱ متری در زیر آب را دارد. تاییدیه IP68 این عمق را تا ۱٫۵ متر ارتقا داده است. گوشی‌هایی که هر کدام از این تاییدیه‌ها را داشته باشند، عملکرد خوبی را دارند، بخصوص زمانی که گوشی شما به صورت اتفاقی درون آب افتاده و یا بخواهید زیر بارش باران از آن‌ استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این موارد در شرایطی در آزمایشگاه‌ها تست شده‌اند که گوشی ها در حالت Standby یا آماده به کار قرار داشته‌اند. دستگاه پر زرق و برق جدید‌تان ممکن است قادر نباشد تا  زیر آب برای‌تان عکاسی کند. به علاوه  مواد شیمیایی استخر و نمک دریا نیز باعث می‌شود تا با آب شفاف و خالص متفاوت باشند.

سایر موارد

قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارد که اهمیت کمتری نسبت به سایر موارد ذکر شده دارد. ممکن است حتی تا چند وقت دیگر نتوانیم گوشی هوشمندی را ببینیم که تمامی این قابلیت‌ها را یکجا ارائه کند، اما آگاهی داشتن از این مطالب ما را در انتخاب بهتر یاری خواهد کرد:

  • حافظه داخلی بیش از ۶۴ گیگابایت
  • اس دی کارت
  • بلوتوث نسخه‌ی۴٫۲
  • NFC
  • دوربین سلفی با کیفیت حداقل ۵ مگاپیکسلی

علاوه بر موارد یاد شده تا کنون، گوشی‌های هوشمندی که طی ماه‌‌های آتی رونمایی خواهند شد ممکن است از قابلیت‌هایی برخوردار باشند که در حال حاضر کمتر آن‌ها را می‌بینیم. در ادامه این ویژگی‌ها را شرح می‌دهیم.

بدنه‌ی شیشه‌ای

گوشی وان پلاس ۵ ظاهرا دارای یک بدنه‌ی شیشه‌ای یا سرامیکی است. مسلما بدنه‌ی پشتی شیشه‌‌ای یا سرامیکی جذابیت بیشتری دارد، اما از طرفی خیلی زود خراشیده می‌شود و یا به راحتی جای انگشتان دست را جذب می‌کند.

بدون دکمه

انتظار می‌رود گوشی اچ تی سی اوشن یا احتمالا اچ تی سی یو ۱۱ را بتوانیم اواخر سال جاری میلادی از نزدیک ببینیم. اچ تی سی دو گوشی U Play و U Ultra را در سال جاری به بازار عرضه کرد، ولی احتمال می‌رود کاربرانی که به دنبال خرید گوشی‌های رده بالا هستند، تمایل چندانی به خرید این محصولات نداشته باشند. تصاویر لو رفته از اچ تی سی یو ۱۱ نشان می‌دهد که این گوشی فاقد هیچگونه دکمه‌ی فیزیکی خواهد بود. یعنی خبری از دکمه‌های پاور، کنترل ولوم و هوم نیست. آیا در آینده‌ ویژگی بدون دکمه گوشی‌های اندرویدی ممکن خواهد بود؟

شارژ بی سیم

اگر چه شارژهای بی سیم بسیار جذاب می‌باشند، اما همچنان کاربران باید پد را به برق وصل کنند و سپس گوشی را به پد وصل نمایند. این قابلیت ممکن است کاربردی باشد اما مسلما نه برای تمام کاربران.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا