نکاتی برای استخدام بهترین نیروهای جوان

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، نسل قبل، جوانان امروز را خاص یا ویژه تعریف می‌کند. صرف‌نظر از اینکه این خاص بودن در نظر آنان کیفیتی مثبت باشد یا منفی، آن‌ها مجبورند برای استخدام‌های خود از این قشر که در حال حاضر سهم عظیمی از بازار کار را به خود اختصاص داده‌اند، استفاده کنند. بیشتر کارفرمایان تعجب می‌کنند که چرا بعد از آگهی‌های متعدد، با امتیازات معتدلی که فکر می‌کنند برای جایگاه شغلی شرکت آن‌ها مناسب است، بازهم موفق به یافتن و استخدام استعدادهای مدنظر خود نمی‌شوند. کارفرمایان در تعامل با جوانان چه اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند؟ آیا بزرگ‌ترین سد بین کارفرمایان قدیم و نیروهای جوان، از حقوق و مزایای پیشنهادی ناشی می‌شود؟ ونسا مریت نورنبرگ، نویسنده و محقق بازار، در مطالعات جدید خود به نتایجی قابل‌توجه رسیده که استخدام جوانان را منوط به درک موقعیت، ساده و شگفت‌انگیز می‌داند:

جوانان ترجیح می‌دهند حقوق تضمین‌شده‌ای داشته باشند

نسل جوان امروز، تجربه‌ی والدین خود را از مشکلات مالی و اقتصادی به یاد دارد. از همین رو وقتی وارد بازار کار می‌شود، پیش‌بینی عمیق‌تری نسبت به دستمزد خود دارد. جوانان یک حقوق تضمین‌شده و مشخص را به پاداش‌های موسمی یا وعده‌های احتمالی حقوق بالای آینده ترجیح می‌دهند. ازاین‌رو بهتر است کارفرمایان با ارزیابی مجدد، دستمزد متعادل بلندمدتی را برای آنان در نظر بگیرند. شاید سرپرستان مالی فکر کنند که هزینه‌های ابتدایی (مثلاً سال اول) استخدام نیروی جوان از دستمزد برآورد شده بیشتر است، ولی با در نظر گرفتن دوره‌های بلندمدت، آن‌ها پس از مدتی نیروهای تعلیم داده‌شده‌ای خواهند داشت که بیش از تصورشان برای شرکت تولید ارزش می‌کنند.

موقعیت شغلی را قابل‌ دسترسی کنید

برخلاف مقالات متعددی که در مورد جاه‌طلبی نسل جوان نوشته‌شده است، آن‌ها نسبت به توانایی‌ها و قابلیت‌های فردی خود اعتمادبه‌نفس کمی دارند. به عنوان مثال اگر کارفرما فکر می‌کند درج عنوان «مدیر مالی» جذابیت بیشتری برای نیروهای کار بالقوه دارد، چون مستلزم مسئولیت‌های ضمنی مانند تصمیم‌گیری، خلاقیت و مدیریت است، اشتباه می‌کند. عنوان «حسابدار» با همان وظایف مشابه، برای نیروی کار پذیرفتنی‌تر خواهد بود. در پایان کارفرما همان نیرو را استخدام می‌کند، با این تفاوت که نیروی کار جوان او در مورد توانایی خود احساس کمبود نمی‌کند.

موانع را حذف کنید

شاید جوانان از عهده‌ی کارهای بسیار سخت برآیند، ولی چشم‌انداز و دورنمایی که نسبت به آینده دارند با خوش‌بینی زیادی همراه نیست. اکثر آن‌ها فکر می‌کنند در پیدا کردن شغل موردنظرشان راه سختی در پیش دارند، باید شرایطی را بپذیرند که نمی‌خواهند و افراد باتجربه‌تر آن‌ها را در بازار کار پشت سر می‌گذارند. بهتر است کارفرمایان در آگهی‌های شغلی خود، به این موضوع تأکید داشته باشند که برای آن‌ها اولویت اول استخدام ،نه درجه و تجارب شغلی گذشته و نه عقاید شخصی، بلکه مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و همکاری (کار تیمی) است. به‌این‌ترتیب کارفرما به‌طور ضمنی اشاره می‌کند که هرکسی با هر عقیده‌ای می‌تواند مسیر شغلی موفقی با شرکت او داشته باشد.

کارفرمایان با توجه به این نکات، پروسه‌ی استخدامی راحت‌تر و مطمئن‌تری خواهند داشت. آن‌ها باید به یاد داشته باشند که جوانان در برابر خدماتی که ارائه می‌دهند انتظار امنیت مالی دارند. جوانان امروز بهتر از نسل‌های قبل خودشان را با تغییرات سازگار می‌کنند و از فرصت‌هایی که در برابرشان قرار می‌گیرد، در مسیر پیشرفت خودشان و بهبود کارایی شرکت استفاده می‌کنند. اگر کارفرما پایه‌ی امنیتی خوبی را در شرکت خود پایه‌ریزی کند، کارمندان جوان کاملاً قادرند آنچه مدیرشان نیاز دارد را به او ارائه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا