سامسونگ برای تامین نیاز اپل تولید پنل‌های OLED را ۷ برابر کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از دی جی کالا مگ،شرکت اپل که قصد دارد آیفون ۸ را تولید کند فعلا چاره‌ای ندارد جز اینکه از پنل‌های OLED سامسونگ استفاده کند تا زمانی که بتواند رقبای سامسونگ را تقویت کند و این رقبا (مهم‌ترین‌شان ال‌جی) بتوانند بخشی از نیاز اپل را فراهم کنند.

با وجود نیاز فعلی اپل، سامسونگ مجبور است میلیون‌ها واحد پنل OLED تولید کند و برای تامین این حجم تقاضای اپل، نیاز به افزایش ظرفیت تولید خود دارد.

براساس یک گزارش جدید که از طرف منابع خبری در کشور کره جنوبی به بیرون درز کرده، شرکت سامسونگ دیسپلی (زیر مجموعه شرکت سامسونگ که در حوزه تولید صفحه‌‎نمایش فعال است) این ماه حداکثر توان تولید ۷ خط تولید صفحه‌نمایش‌های OLED منعطف نسل ششمی خود را فعال کرده است. این میزان تولید برای سامسونگ به معنای ۷ برابر کردن تولید پنل‌های آیفون است. در واقع میزان تولید این پنل‌ها، ۱۵ هزار پنل در ماه بوده که این ماه به ۱۰۵ هزار پنل رسیده است.

البته به نظر می‌رسد که این اتفاق برای شرکت سامسونگ کاملا قابل پیش‌بینی بوده است. این شرکت هر ساله به شکل معمول حدود ۴ میلیارد دلار پول در کارخانه تولید صفحه‌نمایشش در ویتنام هزینه می‌کند اما امسال این رقم را دو برابر کرده است. این کارخانه پیش از این صرفا برای گوشی‌های شرکت سامسونگ پنل OLED تولد می‌کرد اما حالا این پنل‌ها در گوشی‌های آیفون هم به کار خواهند رفت و اپل دومین مصرف‌کننده بزرگ این پنل‌ها خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا