زلزله جان نیمی از مردم آمریکا را تهدید می کند

بر اساس اعلامیه آخرین نشست انجمن زلزله شناسی آمریکا بیش از 143 میلیون نفر از مردم این کشور در مناطق لرزه خیز زندگی می کنند. اگر به جمع این مناطق لرزه خیز آلاسکا , هاوایی و پرتو ریکو را نیز اضافه کنیم تعداد افرادی که زلزله جان و مال آن ها را تهدید می کند به بیش از 150 میلیون نفر خواهد رسید. در گزارش سال 1991 که توسط سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا  (FEMA)تهیه شده بود , بیش از 75 میلیون نفر در 35 ایالت مورد تهدید مستقیم زلزله بودند. 

اکنون افراد بیشتری در مقایسه با 25 سال پیش در مناطق لرزه خیز زندگی می کنند اما خوشبختانه سازمان USGS در مقایسه با آن سال ها در حوزه خطر های لرزه ای تجربه های خوبی بدست آورده و همچنین نقشه های توزیع خطر لرزه ای مربوط به مناطق مختلف آمریکا نیز پیشرفت های خوبی داشته است.

طبق پیش بینی ها در 48 ایالت آمریکا بیش از 28 میلیون نفر در طول عمر خود زمین لرزه های بزرگی را تجربه خواهند کرد , زمین لرزه هایی که در مقیاس مرکالی جزو زمین لرزه های قوی به حساب می آیند که می توانند وسایل منازل را جا به جا کرده و حتی خرابی هایی در نازک کاری های ساختمان بوجود بیاورند.

مطابق محاسبات انجام شده در مورد خسارات ناشی از زلزله و با استفاده از کتب فهرست بهای سال های 2010 و 2012 در اثر زلزله احتمالی بیش از 4.5 میلیارد دلار خسارت که حدود 80 درصد آن در ایالت های کالیفرنیا , ارگون و واشنگتن اتفاق خواهد افتاد بوجود می آید. اگرچه , علاوه بر مناطق فوق در ساحل غربی نیز ساختمان هایی مشکوک به خرابی در اثر زلزله شناسایی شده اند که در صورت عدم رسیدگی خسارات فراوانی متحمل می شوند.

طی مطالعات انجام شده مشخص شد که حدود 6000 ایستگاه آتشفشانی , 800 بیمارستان و 20000 مدرسه خصوصی و دولتی در مناطق با خطر لرزه خیزی بالا ساخته شده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا