نفرات برتر کنکور سراسری 96

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور 96، «صابر دین‌پژوه» از تبریز، «محمدکاظم فقیه خراسانی»، «محمد امین مطهری‌نیا» و «سیدحسن موسوی بندرآبادی» از یزد، «علی فاطمی مفرد»، «محمدحسن احمد یارندی»، «سعید نعیمی»، «محمد قیدی» و «آروین آذرمینا» از تهران و «محمدحسین زارعی اردستانی» از اصفهان، به عنوان ۱۰ نفر اول شناخته شدند.

 

در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز  «یاسمن میر» و «محمد رضا نادری» از بابل، «امیرحسین قاسمی‌نژاد رائینی» از سیرجان، «امیرحسین قویدل سرد صحرا» و «ارسلان یزدچی» از تبریز، «محسن نیکویی» از یزد، «سیدرضا سالاری‌کیا» از شیراز، «امیررضا پاشاپور یگانه» از تهران، «مهدی شفیعی» از اردبیل و «مهدی روانخواه» از یاسوج، به عنوان ۱۰ نفر اول آزمون سراسری معرفی شدند.

 

در گروه آزمایشی علوم انسانی، «عرفان میران‌زاده مهابادی»، «یلدا حجتی»،‌ «علی مهرایی»، «مصطفی نوذری»، «سیدامیراحسان میری»، «زهرا شیدائیان آرانی» و «فاطمه حیدری» از تهران، «فرید صابری» از کامیاران، «زینب ابن علی» از کاشان و «مرتضی ضیائی نسب» از بیرجند، ۱۰ نفر اول کنکور 96 هستند.

 

در گروه آزمایشی هنر، «سما معیری» و «اویتا اراکیلیان» از تهران و «آتوسا عبداللهی امانی» از کرج، به‌عنوان 3 نفر برتر، شناخته شدند.

 

و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، «ارشیا زاهدی‌پور خامنه» و «رضا قانع خیابانیان» از تهران و «امیرحسین قویدل سرد صحرا» از تبریز، 3 نفر اول کنکور سراسری امسال معرفی شدند.

 

 

«کنکور» نام آزمونی است که برای سنجش دانسته های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها، در برخی کشورها مانند ایران، چین، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن برگزار می‌شود، در صورتی که این نوع آزمون‌ها در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برگزار نمی‌شود.

در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور که سازمانی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، متولّی اصلی برگزاری کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌های دولتی است. این آزمون، در هر سال یک بار در تیرماه برگزار می‌شود و از سال ۱۳۹۱ به صورت یک مرحله‌ای و برای پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر به‌طور جداگانه برگزار شد.

اوّلین کنکور ایران در سال ۱۳۴۸ برگزار شد و ۴۷٫۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردند. سؤالات اوّلین دورۀ کنکور، به صورت سؤالات جواب کوتاه طرّاحی شده بود. آزمون سال ۱۳۹6، چهل و نهمین آزمون کنکور ایران بود.

 

غزال غضنفری

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا