رسالت جهاد دانشگاهی پیشبرد جهادگونه‎ی مسائل علمی است

به گزارش  سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهادانشگاهی آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی، با بیان این مطلب اظهار کرد: عنوان جهاد دانشگاهی تعیین‌کننده‌ی رسالت واقعی آن است و اقدامات این نهاد، جهادی است که توسط جهادگران و در همه عرصه‎ها انجام می‎گیرد.
وی افزود: خارج شدن از رویه‎ها و سنت‌های بروکراتیک معمول و توجه جدی به مشکلات دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از دیگر ویژگی‎های این نهاد انقلابی به شمار می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی در تولید علم، تبدیل علم به محصول، رفع نیازهای جامعه و … گام‎های مثبت و موثری برداشته است. هم‌چنین در حوزه‎ی درمان، آموزش و پژوهش و فناوری وارد عمل شده که تأثیرات آن ملموس و قابل مشاهده است.
پورمحمدی افزود: ساخت نیروگاه‎های کوچک، طرح‎های پژوهشی، درمان ناباروی و خبرگزاری ایسنا که تحت نظارت این سازمان است از جمله دستاوردها و مزایای این نهاد به شمار می‌آیند.
وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی می‏‌تواند در همه حوزه‎ها و به‌منظور پیشبرد برنامه‌ها به‌منظور اتاق فکر و مرکز تحقیق و توسعه عمل کند. با این تفاوت که دانشگاه تا حدودی معرفت محور و دیربازده است. اما جهاد دانشگاهی بیشتر عمل‌گرا محسوب می‎شود و نتایج بهتری در کوتاه مدت می‌دهد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا