برگزاري بيش از 70 عنوان برنامه در سطح دانشگاه‌هاي استان

به‌ گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، وحيد خليلي 14 مرداد ماه در نشست خبري با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهي، نهادي فرهنگي، تحقيقاتي – آموزشي است که در قالب برنامه و راستاي پيشرفت استان حرکت مي‌کند.
وي با اشاره به اينکه اين نهاد انقلابي و دانشگاهي در چهار حوزه فرهنگي، آموزش، پژوهش و فناوري ماموريت‌‍هاي منسجم و جداگانه دارد، افزود: جهاد دانشگاهي در حوزه فرهنگي مساله محور عمل مي‌کند و طرح‌هاي متفاوت افکار سنجي، برگزاري بيش از 70 عنوان برنامه در سطح دانشگاه‌هاي استان، راه‌اندازي شعبه انتشارات، برگزاري مناظرات دانشجويي در سال گذشته در دانشگاه شهرکرد را از جمله اين اقدامات برشمرد.
وحيد خليلي ادامه داد: گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي در تمام دانشگاه‌هاي استان از برنامه‌هاي در دستور کار اين نهاد است.
وي با بيان اينکه در سه سال گذشته جهاد دانشگاهي حوزه فعاليت خود را به تمام دانشگاه‌هاي استان گسترش داده است، گفت: راه‌اندازي انتشارات جهاد دانشگاهي، برگزاري ششمين دوره مسابقات ملي مناظرات دانشجويي در استان با شرکت 46 تيم، راه‌اندازي و تجهيز کتابخانه‌هاي تخصصي مجموعه آثار حضرت امام خميني(ره) از اقدامات فرهنگي صورت گرفته توسط اين نهاد است.
خليلي فعاليت خبرگزاري‌هاي ايکنا و ايسنا از ديگر اقدامات شاخص حوزه فرهنگي جهاد دانشگاهي استان برشمرد.
رئيس جهاد دانشگاهي استان با اشاره به فعاليت‌هاي پژوهشي اين نهاد، بيان کرد: جهاد دانشگاهي در راستاي کمک به توسعه، بايد به سمت پژوهش‌ها و تحقيقات کاربردي مورد نياز استان حرکت کند.
وي اضافه کرد: در اين راستا در چهار حوزه مطالعات گردشگري و طبيعت‌گردي، صنعت جوش، محيط زيست و فناوري اطلاعات در قالب زمينه و ساختار مشخص حرکت کرده است.
خليلي اردلي تصريح کرد: در حوزه فناوري اطلاعات بيش از 10 طرح انجام شده که يکي از آن‌ها آماده سازي فعاليت هاي کلي جهاد دانشاهي کشور تحت موبايل، وب و ويندوز توسط واحد چهارمحال و بختياري است که تا کنون 90 درصد آن انجام شده است.
وي ادامه داد: نخستين طرح مطالعات کاربردي تفکيک زباله از مبدا در فرخشهر توسط جهاد دانشگاهي استان انجام شد و براي بقيه شهرستان‌ها نيز در حال انجام است.
خليلي اردلي با اشاره به اينکه جهاد دانشگاهي در راستاي نياز استان حرکت مي‌کند، تاکيد کرد: هرگونه سرمايه‌گذاري بايد مبتني بر پيوست مطالعاتي بر اساس ويژگي‌هاي فرهنگ، بومي و … صورت گيرد.
وي اضافه کرد: در شهرهاي باباحيدر و گندمان در حال انجام مطالعات تحليل راهبردي گردشگري هستيم، که ظرفيت انجام اين مطالعات در ديگر شهرها توسط جهاد دانشگاهي وجود دارد.
خليلي اردلي يکي از بنيان‌ها و شاخصه‌هاي اصلي پيشرفت و توسعه را ايده پردازي و نوآوري برشمرد و تصريح کرد: اين ايده‌ها بايد در يک مجموعه کارآفريني‌هاي دانش‌بنيان (استارت آپ) مطرح و مدل‌هاي جديد کسب ‌و کار معرفي گردد که در سال جاري نخستين استارت‌آپ گردشگري برگزار شد.
رئيس جهاد دانشگاهي استان برگزاري استارت آپ گردشگري و ايجاد مرکز تخصصي جوش را از ديگر فعاليت‌هاي حوزه پژوهش و فناوري استان خواند و عنوان کرد: اميد است با استفاده از تلفيق تجربه و دانش، اين دانش‌ها را به تمام استان و کشور انتقال دهيم.
وي بيان کرد: مرکز علمي کاربردي جهاد دانشگاهي در سال 94، 180 دانشجو و اکنون داراي 350 دانشجو است و از مهرماه در سه رشته خبرنگاري، گردشگري و بازيگري دانشجو مي‌پذيرد.
خليلي اردلي با اشاره به اينکه در آموزش کوتاه مدت در سال 94، به يک هزار و 84 نفر از کارکنان دولت آموزش ارائه شد، افزود: در سال گذشته به سه هزار و 293 نفر از اين قشر تحت آموزش قرار گرفتند.
وي با بيان اينکه سال گذشته نسبت به سال 94، تعداد فراگيران آموز‌هاي تخصصي کوتاه مدت به بيش از پنج هزار نفر رسيد، خاطرنشان کرد: اين نهاد در استان داراي دو مرکز در شهرکرد، يک مرکز در سامان، يک مرکز در فارسان و يک مرکز در بروجن است و در حال پيگيري براي احداث مرکز لردگان نيز هستيم.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا