ضرورت ارتقای همکاری‌های ایران و غنا در حوزه سلامت

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، علی لاریجانی با ماهامادو بادومیا، معاون رئیس جمهور غنا دیدار و گفت وگو کرد و در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه غنا گفت: سیاست جمهوری اسلامی گسترش روابط با کشورهای آفریقایی است که کشور غنا یکی از این مسیرها محسوب می شود.

رئیس قوه مقننه بر لزوم گسترش تعاملات و همکاری های تجاری و صنعتی میان ایران و غنا تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی علاقمند به توسعه روابط تجاری، آموزشی، درمانی، صنعتی و کشاورزی با کشور غنا است.

وی ادامه داد: خوشبختانه شرکت های ایرانی در زمینه تولید دارو به پیشرفت های خوبی دست یافته‌اند و ما آماده گسترش روابط در این بخش با کشور غنا هستیم، همچنین ظرفیت‌های خوبی در حوزه خدمات مهندسی از جمله پروژه های زیرساختی، راهسازی و انبوه سازی مسکن میان دو کشور وجود دارد.

لاریجانی افزود: کشور غنا، کشوری دوست برای جمهوری اسلامی بوده و سیاست ایران همکاری بیشتر با این کشور است.

تعاملات ایران و غنا در حوزه تجاری و صنعتی باید افزایش یابد

در این دیدار ماهامادو بادومیا معاون رئیس جمهور غنا با اشاره به روابط مثبت و دیرینه ایران و غنا در چند سال اخیر گفت: با توجه به اهمیت ایران در جهان، این کشور در قالب هیاتی با حضور چهار وزیر در مراسم تحلیف شرکت کرده است، از طرفی دیگر خوشبختانه همکاری های مختلفی میان دو کشور در سال های گذشته در بخش های آموزشی و درمانی صورت گرفته که این رویکرد و سیاست جمهوری اسلامی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه ایران با تمدنی غنی، پیشرفت های خوبی را در حوزه گسترش علم کسب کرده است، تصریح کرد: امیدوارم تعاملات دو کشور در حوزه تجاری به ویژه بخش های نفت، گاز، فولاد، کشاورزی، مسکن و خودرو گسترش یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا