حل مسائل ریاضی با گوشی‌های هوشمند

به همین علت یک کارآفرین اهل کرواسی با استفاده از نرم افزار تشخیص کاراکتر تصمیم به تولید یک برنامه کاربردی گرفته که تلفن های هوشمند را قادر به حل معادلات ریاضی در چند ثانیه می کند. کافی است کاربران گوشی های هوشمند، دوربین گوشی خود را در مقابل معادله ریاضی بگیرند تا نرم افزار PhotoMath بقیه کار را انجام دهد. البته مخترع آن متذکر شده که این به آن معنی نیست که برنامه به عنوان ابزاری برای تقلب استفاده شود. دانش آموزان می توانند درستی نتایج به دست آمده در کتاب تمرین خود را از این طریق بررسی کنند. آنها می توانند بسرعت نتیجه را با این برنامه محاسبه کرده و ببینند به جواب درست رسیده اند یا خیر. همچنین آنها می توانند تمام مراحل حل مساله ریاضی را مشاهده کنند. پس تنها منفعت این برنامه رسیدن به جواب نیست؛ بلکه تمام مراحل حل مساله هم که به رسیدن جواب منجر می شود، مدنظر است.

دمیر سابول، تولیدکننده این نرم افزار می گوید: این برنامه برای اولین بار سه ماه قبل اجرا شد و تاکنون حدود 11 میلیون بار کاربران اینترنتی آن را دانلود کرده اند، اما قطعا هنوز جا برای بهبود این برنامه وجود دارد؛ بویژه در مورد معادلات ریاضی پیچیده و بزرگ. به همین علت او در حال کار روی نسخه به روز شده این برنامه است. سابول می گوید: ما در حال کار روی انتشار نسخه جدید برنامه هستیم.

ابتدا نسخه اندرویدی آن را منتشر خواهیم کرد که بازار بزرگ تری را هدف قرار خواهد داد و انتظار داریم مرحله بعدی رشد برنامه باشد. ضمن این که نسخه جدید قادر به حل معادلات ریاضی بسیار پیچیده تری خواهد بود.

در حالی که تولیدکننده این برنامه مطمئن است این برنامه به خوبی جای خود را در میان دانش آموزان مجهز به گوشی های اندرویدی ارزان قیمت باز خواهد کرد، اما اساسا این سوال وجود دارد که آیا واقعا دانش آموزان با استفاده از این برنامه و بررسی کردن فرآیند قدم به قدم حل مساله تا رسیدن به جواب، چیزی خواهند آموخت یا خیر؟!

منبع:جام جم آنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا