فضاپیمای گردشگری ویرجین گلکتیک با نقص فنی پرواز کرده بود

سیناپرس: نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی ابعاد مختلف حادثه سقوط فضاپیمای گردشگری SpaceShip Two متعلق به شرکت ویرجین گلکتیک پرداخته و با انجام گفتگوهایی با چند تن از مهندسان و تکنسین های این شرکت پرده از واقعیتی دردناک برداشته است.
مهندسان پروژه فضاپیمای گردشگری SpaceShip Two به وال استریت ژورنال گفته اند که از مدتها پیش نواقص فنی در بخش هایی از این فضاپیما وجود داشته که کمتر کسی خارج از تیم مهندسان ویرجین گلکتیک از آن آگاه بوده است.
آنها همچنین اعتراف کرده اند که در آستانه انجام پرواز آزمایشی فضاپیما، موضوع را با ریچارد برانسون مالک متمول شرکت ویرجین گلکتیک در میان گذاشته اند تا انجام این مأموریت به تعویق بیفتد با این حال وی از انجام چنین کاری خودداری کرده است.
این مهندسان و همچنین یک مقام سابق دولتی آمریکا که در تیم پروژه فضاپیمای ویرجین گلکتیک حضور داشته به وال استریت ژورنال گفته اند که جاه طلبی های ریچارد برانسون برای انجام این پرواز آزمایشی بر اساس زمان بندی های از پیش صورت گرفته منجر به وقوع چنین حادثه دلخراشی شده است.
در جریان پرواز آزمایشی فضاپیمای گردشگری SpaceShip Two که با استفاده از هواپیمای پشتیبان WhiteKnight Two انجام گرفت یکی از دو خلبان آن کشته شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا