آرزوی معاون علمی رییس‌جمهور برای برگزیدگان المپیادهای علمی جهان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 با اشاره به برگزاری این دوره از رقابت‌ها در ایران، افزود: امیدوارم که تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها اوقات خوشی را در ایران گذرانده باشند و امیدوارم که این تیم‌ها بتوانند در حوزه فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتری مرزهای دانش را طی کنند.

وی اضافه کرد: جوانان نخبه ایرانی پیشرفت‌های خوبی در علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات داشتند، به گونه‌ای که ما در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی در کشور داریم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها در حوزه‌های علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌اند، اظهار کرد: زمینه فعالیت این شرکت‌ها در حوزه‌های داده‌های حجیم، پردازش ابری و اینترنت اشیا مشغول به فعالیت هستند.

ستاری با تاکید بر اینکه از بعد علمی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های چشمگیری در دهه‌های اخیر رسیده است، خاطرنشان کرد: از این رو هم‌اکنون ایران به یکی از کشورهای مطرح در منطقه تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که المپیاد کامپیوتر یکی از راهکارهای کلیدی برای آموزش بهتر جوانان نخبه در زمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات است، از این رو سیستم آموزشی کشور از المپیادهای علمی بهره‌های فراوانی برده است و هم‌اکنون ایران میزبان المپیاد جهانی است.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه بسیاری از شرکت‌کنندگان در این رقابت جهانی در ابتدای راه هستند، گفت: شما جوانان باید برای ایجاد تغییر در مسیر علمی حرکت کنید و آرزو دارم که بتوانید استعدادهای خود را نه تنها برای پیشرفت علمی و فناوری، بلکه برای ایجاد فردایی صلح‌آمیز برای جامعه جهانی استفاده کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا