جهاددانشگاهی پیشتاز دفاع در عرصه جنگ نرم است

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، گودرز صادقی گفت: بنده خودم را عضوی از خانواده جهاددانشگاهی می‌دانم و امیدوارم جهاددانشگاهی فعالیت  های خود را در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، انتشارات و نظایر آن بهتر و بیشتر از گذشته تقویت کند. 
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب بوده و پیشتاز دفاع در عرصه جنگ نرم است، افزود: جهاددانشگاهی با خودباوری و خوداتکایی گام‌های خوبی را در زمینه پژوهش‌های کاربردی در جمهوری اسلامی ایران برداشته است. 
صادقی با بیان اینکه جهاددانشگاهی کتاب را عمومی و انتشارات علمی را نهادینه کرده است، تصریح کرد: این نهاد همچنین پا به پای دانشگاه‌ها ،مراکز تحقیقاتی، مراکر انتشاراتی و نظایر آن با صبغه اسلامی فعالیت می‌کند. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با فعالیت‌های ارزشمند خود هنوز هم پابرجا بوده و هست و امیدوارم پابرجا بماند، گفت: آفتی که جهاددانشگاهی را تهدید می‌کند این است که مثل بسیاری از نهادهای دیگر به یک سازمان و یا ارگان شبه دولتی تبدیل شده و از دانشگاه‌ها منفک شده است و به عنوان یک دستگاه استانی فعالیت می‌کند. 
وی با بیان اینکه در گذشته جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها مستقر بود، افزود: اکنون این چنین نیست و این عامل باعث می‌شود یک مقدار ارتباط ارگانیک که باید با دانشگاه‌ها داشته باشد، ضعیف شود. 
صادقی ادامه داد: با اینکه شاغلین و مسئولان جهاددانشگاهی، دانشگاهی بوده و هستند ولی رابطه ارگانیک آنها با دانشگاه‌ها قطع شده و در خارج از دانشگاه‌ها مستقر هستند. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سوابق مسئولیتی خود در جهاددانشگاهی دانشگاه ارومیه، گفت: جا دارد یادی کنم از همه کسانی که در جهاددانشگاهی زحمت کشیده‌اند، بویژه از زحمات دکتر علی منتظری سپاسگزارم؛ چراکه ایشان در توسعه جهاددانشگاهی نقش اساسی داشته‌اند و پیشنهاد می‌کنم قدردانی اساسی از ایشان صورت گیرد. همچنین دکتر امی و آیت‌الله احمدی در شکل‌گیری جهاددانشگاهی نقش ویژه داشتند و باید به آنها ادای احترام کنیم. 
صادقی گفت: جهاددانشگاهی استان باید نقش هماهنگ کننده داشته باشد و در داخل دانشگاه‌ها، از خود دانشگاه‌ها جهاددانشگاهی شکل گیرد. 
وی همچنین از خبرگزاری ایسنا به عنوان بسیج خبرنگاران یاد کرد که با حداقل امکانات و دانشجویان داوطلب شبکه بزرگی از خبرنگاران را دور هم جمع و تربیت کرده است .
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عملکرد خبرگزاری ایسنا را نسبت به گذشته خیلی بهتر دانست و افزود: پیشنهاد می‌کنم برای کیفیت بخشی به اخبار، این خبرگزاری دارای یک ویراستار ادبی باشد . اکنون خبرگزاری ایسنا به یک خبرگزاری گسترده تبدیل شده است که بخشی از تکالیفش مربوط به گزارشات دانشگاه است و طبیعتا تعامل خوبی با دانشگاه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا