گسترش همکاری های پژوهشی ژنتیک و زیست فناوری میان ایران و عمان

دکتر عبدالله بن محمد صارمی قائم مقام وزیر آموزش عالی عمان به همراه دکتر یحیی بن منصور الوهیبی مدیر موسسه تحقیقات نفت و گاز در دانشگاه سلطان قابوس، دکتر تقی بن عبدالرضا عبدوانی رییس دانشکده الخلیج، دکتر عبدالله بن علی الشبلی مدیر کل دانشکده های علوم کاربردی و بدربن سیف الکندی مدیر دفتر قائم مقام وزارت آموزش عالی عمان از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کردند. 

 

 

 

دکتر محمد رضا زمانی رییس پژوهشگاه ملی ژنتیک در نشست با هیات آموزش عالی عمان ضمن ارائه گزارشی از سوابق همکاری علمی بین المللی این مرکز پژوهشی به ویژه با کشور عمان، آمادگی پژوهشگاه را برای ادامه و توسعه همکاری ها اعلام کرد.

در این دیدار که با هدف تعیین زمینه های همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت پذیرفت، طرفین راه های ایجاد و گسترش همکاری های علمی در زمینه های پزشکی، صنعت و محیط زیست و کشاورزی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در ادامه مدیران پژوهشکده ها و مدیر مرکز رشد پژوهشگاه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد خود را به هیات عمانی ارائه کردند و به تشریح فعالیت های تحقیقاتی صورت گرفته در حوزه های سرطان، دیابت، تولید سوخت های زیستی جلبکی، مقابله با ریزگردها و تصفیه زیستی پساب های آب شیرین کن ها پرداختند.

دکتر عبدالله بن محمد صارمی؛ قائم مقام وزارت آموزش عالی عمان نیز در این نشست با بیان اینکه ایران، کشوری توسعه یافته از نظر علمی است، تمایل وزارت آموزش عالی کشورش را برای ادامه و گسترش همکاری های علمی با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران و به ویژه با پژوهشگاه ژنتیک اعلام کرد. 

به همین منظور در این نشست نمایندگانی برای پیگیری همکاری ها از طرف پژوهشگاه ژنتیک و هیات آموزش عالی عمان تعیین شدند.

هیات عمانی در ادامه از آزمایشگاه های پزشکی، صنعت و محیط زیست و مرکز رشد پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا