نشست جهانی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با حضور ایران برگزار می شود

به گزارش ایرنا، جان لوکا گالتی روز یکشنبه در مراسم امضای برنامه عمل مشترک محیط زیستی دوسالانه ایران و ایتالیا افزود: برنامه ریزی این نشست در سال 2014 انجام شد و قرار است تمام کشورهای شرکت کننده برنامه ها و سیاست های راهبردی خود در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را ارایه دهند.

وی اظهار کرد:همچنین قرار است در مورد کاهش دو درجه ای گرمای زمین نیز تبادل اطلاعات شود زیرا اگر نتوانیم مانع افزایش دو درجه گرمای زمین شویم در مقابل زمین 4 درجه گرمتر می شود که قطعا یک فاجعه زیست محیطی خواهد بود.

وزیر محیط زیست ایتالیا تاکید کرد: یکی از اهدافی که که در این نشست دنبال می شود ارایه سیاست های راهبردی در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است زیرا بر اساس توافق نامه های اتحادیه های اروپایی، انتشار این گازها تا سال 2030 باید حدود 40 درصد کاهش یابد.

وی گفت: در این نشست سندی به امضاء می رسد که بر اساس آن اجرای راهبردهای عملی در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، واحدهای صنعتی، مصرف انرژی، کاهش آلایندگی وسایل حمل و نقل عمومی و به کارگیری فناوری های لازم در زمینه انرژی های تجدید پذیر مشخص می شود.

گالتی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و ایتالیا افزود: اعتقاد من بر این است که مساله حفاظت از محیط زیست نقطه تلاقی تمام کشورها و پل ارتباطی ملل مختلف است زیرا مشکلات محیط زیستی جهانی است و باید جهانی با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: ایران و ایتالیا دارای مشکلات محیط زیستی مشابهی هستند و دو کشور زیست بوم های متنوع و زیادی دارند که باید محافظت شود، همچنین دو کشور دارای مناطق ساحلی زیادی هستند که بسیار شکننده اند و نیاز به محافظت دارند.

وزیر محیط زیست ایتالیا گفت: به نظر می رسد با امضای این تفاهم نامه و برنامه عمل آن دو کشور می توانند همکاری خوبی در زمینه حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا