گزارش تصویری از کانال آبی راین – دانوب

رود راین یکی از بزرگترین و طولانی ترین رودخانه های قاره اروپا محسوب می شود که از کوه های آلپ سرچشمه گرفته و در مسیر خود از کشورهای سوئیس ، آلمان ، فرانسه و هلند عبور می کند . این رود یکی از رودهای قابل کشتیرانی محسوب شده و 833 کیلومتر آن قابل کشتیرانی است .

رود دانوب نیز از دیگر رودهای بزرگ اروپا به شمار رفته و از آلمان سرچشمه می گیرد . این رود در مسیر خود از کشور رومانی گذشته و به دریای سیاه می ریزد . دانوب  پس از رود ولگا ، دومین رود بزرگ قاره اروپا محسوب شده و ایجاد کانال ارتباطی بین این دو رود ، بر اهمیت هر دو رودخانه افزوده و سبب تسهیل حرکت کشتی ها در مسیر کشورهای اروپائی و دریای سیاه شده است .

کانال راین – دانوب (Rhine-Main-Danube Canal) با 106 مایل (برابر با 170.5 کیلومتر ) طول در سال 1992 ساخته شد. این کانال از میان کوه های آلپ سوئیس جایی که ارتفاع آن به 1332 فوت (برابر با 405.9 متر) می رسید، گذشته است . طرح اصلی ساخت این کانال به دوره امپراتوری شارلمانی در اواخر دهه 700 میلادی باز می گردد. در واقع در آن زمان امکانات محدود مهندسی نتوانست باعث شود تا این طرح تحقق پیدا کند اما پس از گذشت قرن ها و پیشرفت در تکنولوِژی های مختلف، ساخت آن را امکان پذیر کرد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا