باور جهاددانشگاهی بر ارایه کار به صورت علمی و دانش‌بنیان است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، پیمان دانشکار آراسته رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی که به برکت انقلاب اسلامی برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی، علمی و اجتماعی تأسیس شد، عملکرد موفقی را در طی سال‌های گذشته داشته است.
وی افزود: عملکرد جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف از جمله نشر و توسعه کتب دانشگاهی، تحقیقات علمی و دانشگاهی، فعالیت‌های آموزشی و خبر و رسانه قابل‌قبول است.
دانشکار آراسته با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان قزوین به‌مانند دیگر استان‌ها در سطح ملی فعالیت‌هایی را انجام داده است، گفت: این فعالیت‌ها بسیار مؤثر است که می‌توان به فعالیت‌های منحصربه‌فرد در حوزه ناباروری، مد و لباس و پوشش ایرانی- اسلامی، بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های ملی اشاره کرد.
این مسوول ادامه داد: هر چه موجب کمترین نیازمندی و وابستگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به کالا و دانش بیگانگان در حوزه‌های مختلف شود، در راستای منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان قزوین با توجه به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و کارآفرینی که دارد در امتداد اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد که در این راستا فعالیت موفقی را داشته است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین بیان کرد: از آنجا که یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه اقتصاد مقاومتی تربیت نیروی انسانی کارآمد بوده و در نقشه جامع علمی کشور به‌صراحت تأکید بر سکان‌داری نیروهای کارآمد در کشور در عرصه تولید، کار و اشتغال است لذا مرکز دانشگاهی جامع علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی استان قزوین در این وادی وارد شده است.
وی با اشاره به فعالیت مرکز جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اعلام کرد: کارنامه این مرکز موفق بوده چرا که رشته‌های موجود در این مرکز از جمله معماری اسلامی، مد و لباس ایرانی-اسلامی و طراحی لباس، IT  و رشته‌های مورد نیاز در جامعه مورد توجه قرار گرفته است.
دانشکار آراسته بر نقش پژوهش و کارآفرینی در جهاد اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه دست آوردهای جهاد دانشگاهی و فعالت های این مرکز در سطح ملی و یا استانی قابل تقدیر است و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین مفتخر به آن است که ارتباط تنگاتنگی با جهاد دانشگاهی دارد.
این مسوول تصریح کرد: در حال حاضر طرح آمایش سرزمینی استان به جهاد دانشگاهی به‌عنوان ارگانی فراگیر و غیر وابسته به دستگاه‌های اجرایی سپرده‌شده است تا با کمک و همراهی متخصصان و ارگان‌ها در استان به نتایجی مطلوب در این راستا دست یابد.
وی ارتباط میان مسوولان استان و جهاد دانشگاهی را خوب و مناسب ارزیابی کرد و افزود: اگر این ارتباطات به روند کنونی ادامه یابد جهاد خواهد توانست نقش خود را در اعتلای استان بیش از همیشه ایفا خواهد کرد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باور جهاد دانشگاهی بر ارائه کار به صورت علمی و دانش‌بنیان است لذا مسوولان استان می‌توانند از ظرفیت‌های جهاد در این مسیر استفاده کنند تا سود آن در مسیر توسعه و پیشرفت شامل استان شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا