تندیس هایی از جنس گلوله

در هنگام شلیک گلوله از یک تفنگ، مرمی آن سرعتی در حدود 500 مایل برابر با 800 کیلومتر بر ساعت از لوله تفنگ به سمت هدف پرتاپ می شود. اما گلوله شلیک شده سربی در اثر برخورد با هدف تغییر شکل داده و به اشکال مخالف در می آید.

هانسن در عکسبرداری خود مجموعه ای از 100 گلوله یا کمی بیشتر را انتخاب کرد و هر کدام از آن ها را با دقت مورد بررسی قرار داد. برای عکسبرداری از این گلوله ها او از پس زمینه سیاه و سفید، نور طبیعی و دوربین خاص کنون DS5 (Canon 5DS) استفاده کرد.

گارنت هانسن (Garrett Hansen) مجموعه ای از این گلوله ها را که همچون مجسمه های عجیب، دارای اشکال خاص هستند را جمع آوری کرده است. او از گلوله هایی که در محدوده مشخص شلیک می شدند، عکسبرداری می کرد سپس با بررسی این عکس ها مشاهده کرد که گلوله های فلزی در زمان شلیک و برخورد با هدف پیچ و تاب خاصی خورده و به صورت مجسمه های فلزی کوچک درآمده اند. می توان گفت واقعا این اشکال بسیار خیره کننده هستند.

هانسن مدتی در اردوگاهی تابستانی در نیویورک به عکسبرداری مشغول بود. او در سال 2013 برای تدریس عکاسی به دانشگاه کنتاکی در لکسینگتون در ایالت کنتاکی ایالات متحده آمریکا منتقل شده و تا آن زمان به طور جدی به اسلحه ها و شلیک گلوله ها و عکسبرداری آن ها فکر نمی کرد. در آن جا همسایگان در تعطیلات آخر هفته به شکار و تیراندازی می پرداختند که متیک مک کانل (Mitch McConnell) رهبر حزب کنتاکی و رهبر اقلیت سنا در ایالات متحده آمریکا یکی از این افراد محسوب می شد. وی برای تیر اندازی و شکار تفنگ مدل  C-PAC را در اختیار داشت و معتقد بود که این تفنگ بسیار شگفت انگیز است. از آن زمان هانسن تصمیم گرفت تا  همه جنبه های شلیک گلوله از اسلحه را کشف کند.

هانسن عکسبرداری از گلوله ها در محدوده تیراندازی را آغاز کرد و تلاش می کرد تا از گلوله شلیک شده در طول مسیر تا رسیدن به هدف و حتی پس از برخورد با هدف عکسبرداری کند. او در سال 2016 میلادی گلوله هایی را که از هدف خارج شده بودند را مورد بررسی و عکسبرداری قرار داد و متوجه شد که گلوله ها تغییر شکل داده اند و شکل آن ها خیلی پیچیده و قابل توجه است. او در این رابطه می گوید:  « من می خواستم ببینم یک زمانی که یک گلوله از اسلحه شلیک می شود، چه اتفاقی می افتد. در واقع در عکس های من مشخص می شود که این اتفاق چیست. »

هانسن در عکسبرداری خود مجموعه ای از 100 گلوله یا کمی بیشتر را انتخاب کرد و هر کدام از آن ها را با دقت مورد بررسی قرار داد. برای عکسبرداری از این گلوله ها او از پس زمینه سیاه و سفید، نور طبیعی و دوربین خاص کنون DS5 (Canon 5DS) استفاده کرد. او از هر گلوله بیست عکس گرفت و تلاش کرد تا از همه زوایا آنها را به تصویر بکشد. پس از آن با استفاده از یک نرم افزار خاص همه آنها را در یک تصویر جمع کرد. هر کدام از این عکس ها به طور جداگانه به حدی پیچیده و عجیب هستند که گاهی به سختی بتوان گفت که این تصویر یک گلوله است. در این تصاویر می توان نیروی قدرتمند بصری را به طور کامل حس کرد.

فاطمه کردی

منبع: wired.com

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا