بلیت‌های اینترنتی جدیدترین نوع کلاهبرداری

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،جواد جهانشیری، رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی با توجه به افزایش حجم گردشگران و زائران و رایج شدن خرید اینترنتی بلیت‌های تور و هواپیما هشدار داد و گفت: با توجه به سهولت خریدهای اینترنتی و تورهای مسافرتی که در برخی مواقع با قیمت‌های تخفیف خورده و مناسب، شور خرید اینترنتی را در کاربر افزون می‌کند، شهروندان و کاربران هنگام برخورد با پیشنهاداتی مانند تورهای ارزان قیمت، بلیتهای چارتری و … باید ملاحظاتی را رعایت کرده تا از خرید آسان اینترنتی و تهیه بلیت با قیمت مناسب لذت کافی را ببرند. شهروندان حتما در خرید بلیت از سایت‌های معتبر که دارای ای‌نماد هستند، اقدام کنند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیوفتند.

وی گفت: بهتر است قبل از خرید بلیت، شماره پرواز بلیت پیشنهادی را از لیست پروازهای فرودگاهی چک کنید. این کار باعث می‌شود تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتید. همچنین حتما دقت کنید هنگام پرداخت بهای بلیت، درگاه بانک مورد نظر از پروتکل امن https استفاده کرده باشد و از ورود به سایت‌های جعلی برای فیشینگ یا کلاهبرداری خودداری کنید.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هنگام وارد کردن اطلاعات حساب بانکی، یا نام کاربری و … از صفحه کلید مجازی داخل سایت استفاده کنید تا در دام فیشرها نیفتید و در نهایت ضمن جدی گرفتن هشدارهای سایبری پلیس، در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا گزارش کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا