پارک علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی، جایی برای ایده پردازان

در نشست مشترکی که با حضور دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، مهندس سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جمعی از معاونین جهاد دانشگاهی و مسئولین دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، دکتر محمدصادق بیجندی، رییس سازمان تجاری‌ سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی (ستفا) و از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: از اسفند سال 94 مقدمات راه اندازی پارک علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی را آغاز کردیم.

دکتر بیجندی به همکاری و حمایت های ارزشمند آقایان دکتر طیبی، دکتر پورعابدی، مهندس زجاجی، دکتر ایمانی خوشخو، دکتر جعفری، دکتر حسنی، دکتر اصغری، دکتر امین اسماعیلی، دکتر قرنفلی، دکتر منتظری، دکتر بادکو، دکتر هاشمی، دکتر پورعلی، مهندس بختیاری، مهندس صراف، دکتر گورابی، دکتر قبادی، دکتر صادق محمدی، دکتر سجادی فر، دکتر متقیان، دکتر احمدی، مهندس جعفریان، مهندس هاتف، خانم دکتر خان احمدی و … که در طی یک سال و نیم گذشته تمامی همت و تلاش لازم را جهت به ثمر نشستن این اقدام انجام دادند اشاره کرده و از زحمات آنها تشکر کرد.

دکتر ایمانی نیز با اشاره به همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم وهویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راه اندازی این پارک افزود: دید بازی که در معاونت علمی ریاست جمهوری وجود دارد، در کمتر جایی مشاهده می شود. یکی از عوامل موفقیت این معاونت، همین دید باز و پذیرفتن برخی ریسک ها است؛ ریسک های مدیریتی باعث می شود که اتفاقات بزرگی روی بدهد.

وی خاطر نشان کرد: گفته می شود که بخش فرهنگ و هنر پولساز نیست؟ به این دلیل که فرهنگ آن در کشور جا نیفتاده است. ده ها پارک علم و فناوری در کشور وجود دارند، اما در بخش فناوری های نرم فعال نیستند. باتوجه به شناخت خوبی که در این حوزه داریم، پیشنهاد کردیم که جهاد دانشگاهی وارد این عرصه شود. این مسأله، خواست مقام معظم رهبری نیز هست. 

رییس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن اشاره به سابقه درخشان جهاد دانشگاهی در بخش های نشر دانشگاهی، قرآن، شعر و ادبیات، و گردشگری تأکید کرد: همواره در جهاد دانشگاهی این موضوع مطرح می شود که باید بدنبال کارهای جدید باشیم و از انجام کارهای تکراری دوری کنیم. شاید به جرأت بتوان گفت که هیچ نهادی غیر از جهاد دانشگاهی نمی تواند این پارک را دایر کند. جهاد دانشگاهی، نیروهای انسانی مستعدی در اختیار دارد و اکنون، جهاد با دراختیار داشتن همه قطعات این پازل، می تواند (نخستین) پارک علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی کشور را راه اندازی کند.

دکتر ایمانی افزود: راه اندازی این پارک، فرصت خوبی در کشور ایجاد کرده و می تواند به مکانی برای تولید ایده های فرهنگی و ایده پردازان فرهنگی تبدیل شود.

 

براساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، در آستانه سی و هفتمین سالگرد تاسیس نهاد جهاد دانشگاهی، روز شنبه هفتم مرداد ماه 1396 طرح تاسیس پارک علم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی در شورای تخصصی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و مصوب شد. محل این پارک در دانشگاه علم و فرهنگ خواهد بود.

 

گزارش: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا