خنک‌کننده‌های طبیعی برای بدن در فصل تابستان

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، یک متخصص طب سنتی گفت: یکی از مواردی که از گرمازدگی جلوگیری می کند مصرف سرکه انگبین است که یا به صورت شربت و یا همراه با کاهو مصرف می شود و مانند یک کولر درونی عمل می کند.

رسول حیدری اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان نیاز بدن به ویتامین C افزایش پیدا می کند،  مصرف شربت عسل با لیمو ترش تازه را نیز نباید فراموش کرد.
وی افزود: آب زرشک مناسب گرم مزاج‌هاست ولی برای افرادی که افت فشار دارند باید با ملاحظه مصرف شود، همچنین گرمک و میوه های آبدار را در میان وعده های خود قرار دهید و درلیست غذایی خود از خورشت کدو و بامیه استفاده کنید.
حیدری اضافه کرد: در تابستان برای در امان ماندن از گرما لباس های خنک، نخی و روشن بپوشید. از آب ولرم استفاده کنید و خوردن نوشیدنی های کافئین دار را به حداقل رسانید. برای محافظت از پوست و چشم حتما از عینک آفتابی و نقاب استفاده کنید. هنگام ورود به خانه با آب ولرم دست و صورت خود را بشورید و کفش های راحت بپوشید. اگر با ورزش کردن دچار علائمی مانند استفراغ، سر درد، گرفتگی عضلات، شدید، بدانید که به دلیل کم آب شدن بدن و گرما زدگی است.
تابستان فصلی با طبیعت گرم و خشک است که غذاهای گرم و خشک مانند سرخ کردنی ها، ادویه تند وکباب باید به حداقل مصرف برسد و میوه های طالبی، گرمک و هندوانه در تغذیه گنجاانده شود تا از گرمازدگی جلوگیری شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا