حوزه بهداشت فقط به یک وزارتخانه و گروه خاص تعلق ندارد

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی، در اولین همایش کشوری تجارب برگزیده حوزه بهداشت در گرگان افزود: قلب فعالیت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حوزه بهداشت و پیشگیری است. باید حوزه بهداشت روز به روز در کشور تقویت شود و این نگاه در تمام مسئولان از جمله، روحانیت، دانشگاهیان، کارگران، مجلس و دولت نیز ایجاد شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنابراین هر فردی باید به سهم خود مسئولیت بپذیرد و بدیهی است که نقش سیاست گذاران بی بدیل خواهد بود، چراکه آنان می توانند، پیشگیری را مقدم دانسته و برای هر مصوبه پیوست سلامت داشته باشند، به این ترتیب کار ما ساده تر می شوند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور درحوزه بهداشت اقدام بسیار مهمی انجام شده است، تصریح کرد: در حوزه بهداشت، پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام مهمی در راستای افزایش سلامت مردم است.

دکتر هاشمی با تاکید براینکه مسئولیت پذیری و اشتراک تجارب در حوزه سلامت به نفع کشور است، عنوان کرد:  ما در حوزه پزشکی با افراد مختلفی سرکار داریم، عده ای هستند که تصور می کنند، فقط باید برای خود کار کنند، این افراد چنانچه روش جدیدی را یاد گرفته یا مدلی را کشف کرده باشند، همین که آن اختراع به نام شان ثبت شود، کفایت می کند، این گروه در اقلیت هستند، اما در مقابل آنها، گروه کثیری وجود دارند که ممکن است، دستاورد، روش جدید جراحی یا کار موثری آموخته باشند، این افراد با این طرز فکر که همیشه باید دست شان خالی باشد، آنچه از سهم علم در اختیار دارند را با دیگران به اشتراک می گذارند.

وزیر بهداشت ادامه داد: افرادی که آموخته هایشان را در اختیار دیگران قرار می دهند، احساس نیاز بیشتری می کنند و همواره به دنبال کشف بیشتر و یادگیری تخصصی تر هستند.

 دکتر هاشمی افزود: به افرادی که برای تشخیص و پیشگیری از بیماری ها، کارهای ارزشمندی کردند و افرادی که برای صرفه جویی بیت المال و پول مردم که به امانت در اختیار ما است، نظرات خوبی ارائه دادند، باید تبریک گفت.

وزیربهداشت گفت: این همایش و معرفی دستاوردها نمادین است و باید به سراسر کشور تسری پیدا کند، یعنی باید برای بیش از ۱۰۰ هزار کارشناس بهداشتی نیز این دستاوردها معرفی شود.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: با اطمینان خاطر باید بگویم که وقتی شروع طرحی به این خوبی است در ادامه نیز موفقیت آمیز خواهد بود و شاهد کارهای موثرتری خواهیم بود.

وزیربهداشت با بیان اینکه در سطح کشور درحوزه بهداشت اقدام بسیار مهمی انجام شده است، تصریح کرد: در حوزه بهداشت، پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، اقدام مهمی در راستای افزایش سلامت مردم است.

دکتر هاشمی گفت: ایران کشوری با تنوع جغرافیایی، فرهنگی و آب و هوایی مختلف است و لذا باید یاد بگیریم که در مواجهه با عوامل بیماری زا چه راهکاری را در پیش بگیریم.

وزیربهداشت با تاکید براینکه وظیفه کارشناسان بهداشتی با پیچیدگی های بسیاری همراه است، عنوان کرد: یاد دادن و فرهنگسازی این مطلب که پیشگیری مقدم بر درمان است، موجب می شود، مردم بیشتر به سلامت خود اهمیت بدهند.

دکتر هاشمی ادامه داد: یادگیری در مردم باید در اولویت برنامه ها باشد و در این راستا نیز وجه اول، فکر کردن و یافتن راهکار موثر که درعین ارزان تر بودن، سریع ترین راه باشد، است و وجه دوم، خود را بی نیاز ندانستن از راهنمایی و کمک دیگران است. چراکه در دنیا همیشه افرادی موفق بوده اند که خود را نیازمند به اندیشه و فکر دیگران دانسته اند و لذا پرسیدن و یادگرفتن از یکدیگر همواره با کسب دانش همراه خواهد بود. 

وزیربهداشت گفت: غرور و تعصب، دشمن پیشرفت است، مثلا شاید فردی کم سن تر و کم تجربه تر بهتر از ما عمل کرده و دستاوردی داشته باشد، چنانچه دستاورد وی خدمت بهتری به مردم ارائه می دهد، باید مورد حمایت قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا