مبارزه با فرهنگ غربي و ترويج فرهنگ ايراني اسلامي از اهداف تشکيل جهاددانشگاهي در کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، محمد خالدي، با اشاره به اينکه جهاددانشگاهي، يک نهاد انقلابي است که پس از پيروزي انقلاب اسلامي شکل گرفت، اظهار کرد: مأموريت اين نهاد از همان ابتداي تشکيل، جهادي عمل کردن در عرصه‌هاي گوناگون بوده است.
وي افزود: جهاددانشگاهي بر اساس ضرورت و در راستاي مبارزه با فرهنگ غربي در آن زمان و ترويج فرهنگ ايراني اسلامي تشکيل شد و همواره اين امر از برنامه‌هاي مورد توجه در اين نهاد است.
اين نماينده مجلس تاکيد کرد: استفاده از فارغ‌التحصيلان داراي ايده و دانش و حمايت علمي و مالي آنان از اقداماتي است که مي‌تواند توسط جهاددانشگاهي انجام شود.
خالدي با اشاره به اينکه بيش از 90 درصد از فعاليت‌هاي يک دانشگاه با معاونت آموزشي و فرهنگي مرتبط است، تصريح کرد: اين نهاد به عنوان يک دانشگاه بايستي فعاليت‌هاي موفق و نتيجه بخش دانشگاه‌هاي برتر کشور و دنيا را سرلوحه قرار دهد و اين گونه در اشتغال جوانان موثر واقع شود.
وي فعاليت در خصوص استفاده بهينه از آب در حوزه آب شرب و کشاورزي، صنايع پايين دستي کشاورزي، گردشگري و تربيت دانشجو و فارغ التحصيل داراي دانش کاربردي همراه با بينش را از پتانسيل‌هاي موجود در جهاددانشگاهي استان برشمرد.
عضو کميسيون انرژي مجلس خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهي که با تلاش در زمينه‌هاي علم، فناوري، فرهنگ و آموزش، به عنوان يک برند بزرگ در کشور مطرح است در تعامل با ساير دستگاه‌هاي اجرايي مي‌تواند همانند بسياري از دانشگاه‌هاي برتر جهان با انجام طرح، پروژه و فعاليت پژوهشي همراه با نظرات کارشناسي دقيق در توسعه کشور نقش به سزايي ايفا کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا