«لطفا بمانید»

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، واعظی حتی در روزهای آخر کار در دولت یازدهم هم بسیار خبرساز بوده و حالا به دلیل اختلاف با دادستانی سر مسأله فیلترینگ تلگرام دوباره سر زبان‌ها افتاده است. تعداد زیادی از کاربران اینترنتی برای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشته‌اند که نگران بازگشت سختگیری‌ها به فضای مجازی هستند و از این‌که او مقابل برخی تندروی‌ها ایستاده و با افزایش قابل توجه پهنای باند، شرایط بهتری برای کاربران ایرانی رقم زده است، تشکر کرده‌اند.

آنها خطاب به وزیر نوشته‌اند که مقاومت وزیر ارتباطات در برابر کسانی که خواستار محدودیت فضای مجازی هستند، فرصتی برای مردم ایجاد کرد تا بتوانند از اخبار روز جهان مطلع شده و آگاهی‌های خود را افزایش دهند.
بیشتر این کاربران گفته‌اند از توسعه‌ای که در زیرساخت‌های ارتباطی کشور در دولت یازدهم ایجاد شده راضی هستند و به همین دلیل خواستار باقی ماندن واعظی در مقام وزیر ارتباطات شده‌اند.
برخی‌ها هم پا را فراتر گذاشته و محمود واعظی را امیرکبیر ایران در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیف کرده‌اند و آرزوی باقی‌ماندن و موفقیت در توسعه بیشتر شده‌اند.
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روزهای گذشته به‌صراحت اعلام کرده است که در پست فعلی‌اش نمی‌ماند و صحبت‌هایی با او شده است تا در کابینه دوازدهم به‌عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری کار کند.
واعظی که بارها به‌صراحت اعلام کرده است مخالف محدودسازی فضای مجازی است، بارها برای فیلترشدن تلگرام پیام‌رسان محبوب ایرانی‌ها مقاومت کرده است. او همچنین صحبت‌هایی درباره رفع فیلتر توییتر و فیس‌بوک داشته و از رایزنی‌هایش برای این موضوع خبر داده است. به جز این واعظی مقابل اپراتورها و مخابرات برای افزایش بهای تعرفه‌هایشان ایستاد و آن را مشروط به افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مصرف‌کنندگان کرده بود.
حالا کاربران واعظی را «وزیر شجاع» خطاب و آرزو کرده‌اند حتی در صورت تعویض وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت بعد، گزینه جایگزین هم به اندازه او شجاع باشد. با تکذیب برخی گزینه‌های احتمالی جایگزین محمود واعظی در دولت دوازدهم احتمال وزارت «نصرالله جهانگرد» معاون واعظی بالا گرفته است.
جهانگرد هر چند که برخلاف واعظی روحیه چندان رسانه‌ای ندارد و محافظه‌کارتر به نظر می‌رسد اما جهت‌گیری‌های او تاکنون همسویی زیادی با محمود واعظی داشته است.
ایران از نظر دستیابی به پهنای باند و سرعت اینترنت یکی از رتبه‌های قعر جدول جهانی را در اختیار دارد و در این زمینه حتی از برخی کشورهای خاورمیانه نیز عقب‌تر است. عقب‌ماندگی که بنا به نظر کارشناسان باید هر چه زودتر در ایران جبران شود تا فناوری اطلاعات بتواند زیرساخت‌های توسعه اقتصادی کشور را فراهم کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا