نوشیدن ناشتای آب برای دفع سموم بدن، منشا علمی ندارد

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، دکتر آراسب دباغ مقدم افزود: اگر سموم از بدن دفع نشود فرد به کما می‌رود، بنابراین می‌توان گفت سموم با مصرف مایعات در زمان‌های مختلف از راه‌های گوناگون از بدن خارج می‌شود، اما از لحاظ علم پزشکی، دفع سموم با خوردن آب به صورت ناشتا مورد قبول نیست.

وی تشریح کرد: دفع سموم بدن از طریق پوست، کلیه، دستگاه گوارش، کبد و راه‌های دیگری صورت می‌گیرد. در هر زمان با رقیق شدن سموم توسط مایعات وارد شده به بدن، این سموم خارج می‌شوند.

این متخصص علوم‌غذایی افزود: در صورتی‌که یکی اعضای بدن ازجمله کلیه و کبد با نارسایی همراه شود، دفع سموم در هر زمان چه صبح چه شب، با اختلال مواجه می‌شود بنابراین این‌که صرفا بگوییم نوشیدن آب با شکم خالی، سموم را از بدن دفع می‌کند، تاکنون از لحاظ علمی تایید نشده است.

به گفته این متخصص علوم‌غذایی، راه‌های مختلفی برای دفع سموم بدن وجود دارد. اگر از این راه‌ها مواد زائد و سموم به وسیله مصرف مایعات خارج نشود، میزان آن بالا رفته و فرد به کما خواهد رفت.

این متخصص علوم غذایی تاکید کرد: نوشیدن حداقل چهار تا پنج لیوان و حداکثر هشت لیوان مایعات در روز می‌تواند به دفع سموم از بدن کمک کند، لازم به ذکر است حجم این مایعات را می‌توان با خوردن آب و مایعات دیگر و همچنین مصرف غذاهای آبکی مانند سوپ، میوه و سبزی تامین کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا