تیم ربات های انسان نمای دانشگاه امیرکبیر مقام سوم ربوکاپ 2017 را کسب کرد

 سرپرست تیم های ربوکاپ دانشگاه امیرکبیر گفت: تیم ربات های انسان نمای سایز نوجوان دانشگاه صنعتی امیرکبیر که موفق شده بود در رقابت های فنی این دوره از مسابقات، به مقام سوم دست یابد، در دیدار رده بندی این مسابقات نیز موفق شدمقام سوم این لیگ را کسب کند.
سروش صادق نژاد افزود: بیستمین و یکمین دوره مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 در بخش دانشجویی از 5 مرداد با حضور بیش از 200 تیم ازدانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های مختلف از 45 کشور دنیا آغاز شد.
افزون بر این تیم ربات های انسان نمای سایز نوجوان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دومین روز برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 موفق به کسب مقام سوم رقابت های فنی این دوره از مسابقات شدند. 
به گفته صادق نژاد تیم ربات های انسان نمای سایز نوجوان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد در رقابت های فنی این دوره از مسابقات، با حضور تیم هایی از ژاپن، چین، آلمان، هند، تایوان و ایران، به مقام سوم دست یابد.

مسابقات ربوکاپ که در زمینه دانش رباتیک و هوش مصنوعی است، توسط فدراسیون بین‌المللی ربوکاپ هر ساله برگزار می شود. این نام برگرفته از کلمات «Robot Soccer» (مسابقه فوتبال ربات) و «World Cup» (جام جهانی) است؛ اما این رقابت‌ها در لیگ‌هایی فراتر از لیگ فوتبال مشارکت علاقمندان را ثبت می کند.
هدف نهایی از این مسابقات که از سال 1997 در ناگویای ژاپن اولین دوره آن برگزار شد، این است که در سال 2050 
تیم ربات های انسان نما در برابر تیم برنده جام جهانی دقیقا بر اساس قوانین فیفا بازی کند.
بیست و یکمین دوره این دوره از رقابت ها در دو بخش کلی دانش آموزی و دانشجویی طی پنج روز (25 تا 31 ژوئیه/3 تا 8 مرداد) دو روز برای مسابقات دانش آموزی و سه روز بعدی برای دانشجویی انجام می شود و روز آخر (9 مرداد) نیز به سمپوزیوم شرکت کنندگان در این رویداد اختصاص دارد. 
در مسابقات امسال سه هزار نفر و هزار و 200 ربات از 50 کشور و مهم ترین تیم‌های رباتیک جهان؛ از جمله آلمان، آمریکا، ژاپن، پرتغال، هلند، مکزیک، چین، کره جنوبی، انگلیس، برزیل، ترکیه و ایران حاضر هستند.
همچنین تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر با پنج تیم در لیگ های ربات فوتبالیست سایز کوچک، ربات های شبیه ساز امداد و نجات، ربات های امدادگر مجازی، ربات های انسان نما، ربات های کار در این رقابت ها شرکت کرده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا