کاهش رشد فروش گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۱۷

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، شرکت هواوی پیش‌بینی کرده است که در سال جاری میلادی بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون گوشی به فروش خواهد رساند. این میزان فروش که از کاهش رشد فروش گوشی‌های این شرکت حکایت دارد، نشان می‌دهد که هواوی برای کسب سود بیشتر روی فروش گوشی‌های پریمیوم تمرکز کرده است. رقابت شدید در چین و خارج از چین در بازار گوشی‌های پایین‌رده که تخصص اولیه هواوی بود، باعث شده است هواوی تمرکز خود را به سمت دیگری از بازار تغییر دهد.

این میزان فروش افزایش چندانی نسبت به ۱۳۹ میلیون گوشی فروخته‌شده در سال گذشته میلادی نشان نمی‌دهد. میزان فروش گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن ۲۹ درصد رشد داشت. آمارها حاکی از آن هستند که هواوی در نیمه اول سال ۲۰۱۷، ۷۳ میلیون دستگاه گوشی به فروش رسانده است.

اگر چه فروش گوشی‌های هواوی در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است، اما ریچارد یو، مدیر عامل هواوی می‌گوید این شرکت به دنبال فروش زیاد نیست. او می‌گوید: ما می‌خواهیم بر گوشی‌های میان‌رده و پریمیوم تمرکز کنیم. ما گوشی‌های پایین‌رده را رها می‌کنیم. متوسط قیمت گوشی‌های فروخته‌شده هواوی در نیمه اول سال، ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

یو به رقابت شدید ناشی از عرضه آیفون ۸ اشاره‌ دارد و ادعا می‌کند که هواوی آماده دفاع از بازار خود است. یو می‌گوید: ما میت ۱۰ را در  راه داریم که توان رقابت با آیفون ۸ اپل را خواهد داشت.

بر اساس گفته‌های یو، میت ۱۰ نسبت به آیفون ۸، عمر باتری بسیار بیشتر، تکنولوژی شارژ سریع جدید‌تر، دوربین و الگوریتم‌های عکاسی بهتر خواهد بود. یو همچنین می‌گوید هواوی قصد دارد در پاییز امسال از یک تراشه هوش مصنوعی رونمایی کند که گوشی‌ها را هوشمندتر از گذشته خواهد کرد. یو در ادامه می‌افزاید: ما تراشه‌ی هوش مصنوعی اختصاصی خود را رونمایی خواهیم کرد. ما می‌توانیم اولین سازنده‌‌ای باشیم که تراشه‌ی هوش مصنوعی را برای گوشی‌‌های خود عرضه می‌کند.

یو از اظهار نظر در مورد اینکه آیا میت ۱۰ از این تراشه بهره خواهد برد یا نه،‌ خودداری کرد. درآمد هواوی که بزرگ‌ترین تولید‌کننده تجهیزات مخابراتی در دنیا است، در نیمه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته و به ۴۲.۰۳ میلیارد دلار رسیده است؛ این میزان رشد سالانه، کمترین میزان از سال ۲۰۱۳ است. سود عملیاتی هواوی نیز نسبت به سال قبل تنها ۱۱ درصد افزایش یافته است. یو پیش‌بینی می‌کند که درآمد بخش محصولات مصرفی در سال ۲۰۱۷ به ۳۳ میلیارد دلار برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا