اخذ وام یک میلیارد دلاری برای ورود به بازار جهانی

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، بر اساس گزارش رویترز، شرکت چینی شیائومی روز جمعه قراردادی برای دریافت وام یک میلیارد دلاری ثبت کرده است؛ این وام باید طی سه سال بازپرداخت شود. در حال حاضر، روند عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی در چین کند شده است؛ فروشگاه‌هایی مثل علی‌بابا و بایدو، در حوزه‌های جدیدی مثل پردازش ابری و هوش مصنوعی تمرکز کرده‌اند.

طی چند ماه گذشته، درصدی از سهم شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند توسط شرکت‌های هواوی، ویوو و اوپو گرفته شده است؛ این در حالی است که شیائومی، گوشی‌های هوشمند بیشتری در مقایسه با گذشته تولید می‌کند. این شرکت در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، بیش از ۲۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تولید کرده که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی قبل از آن، ۷۰ درصد رشد داشته است.

شیائومی

دریافت این وام توسط دو مؤسسه‌ی مالی دویچه بانک آلمان و مورگان استنلی هماهنگ می‌شود و ۱۸ بانک از اروپا، خاورمیانه، هندوستان، چین، هنگ‌کنگ و تایوان در پروسه‌ و روند پرداخت آن شرکت می‌کنند.

مدیر ارشد مالی شیائومی در مورد این وام می‌گوید: شرکت بانک‌های تراز اول از کشورهای مختلف جهان، مهر تأییدی بر اعتبار شیائومی محسوب می‌شود.

دریافت وام جدید شیائومی، پس از اتمام بازپرداخت وام پیشین صورت پذیرفت. این شرکت در سال ۲۰۱۴ هم وامی به ارزش یک میلیارد دلار دریافت کرد که باید طی سه سال، بازپرداخت می‌شد. لازم به ذکر است که شرکت شیائومی برای مدتی، باارزش‌ترین استارتاپ جهان محسوب می‌شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا