طراحی ترانس فشار قوی برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهندس علی اخوان، اظهار کرد: پژوهشکده برق جهاددانشگاهی با هدف انجام پژوهش‌های کاربردی به منظور رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی و پروژه‌های در دست اجرا، پا به عرصه تولید محصولات دانش‌بنیان گذاشته است.
سرپرست پژوهشکده برق جهاددانشگاهی افزود: از اهم پروژه‌های اجرا شده در سه سال گذشته می‌توان به طراحی و ساخت درایورهای الکتروموتورهای دور متغیر ولتاژ متوسط با قدرت بالا بوده است که در حال حاضر درایور  6.6 v/2 MW به سفارش خطوط لوله و مخابرات شرکت نفت ساخته شده و در ایستگاه پمپاژی نصب شده است.
مهندس اخوان ادامه داد: از پروژه‌های در دست اجرای این پژوهشکده می‌توان به طراحی و ساخت ترانس فشار قوی فرکانس بالا اشاره کرد که برای استفاده در فیلترهای الکترواستاتیک کابرد دارد.
وی ادامه داد: این ترانس به منظور افزایش راندمان عملکرد فیلتر و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در کارخانجات سیمان، فولاد می‌تواند کاربرد موثری داشته باشد.
سرپرست پژوهشکده برق جهاددانشگاهی در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به لحاظ اقتصادی نهادی خودگردان است، از این رو باید به موضوع تولید ثروت از طریق تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی توجه خاص داشته باشد، گفت: هدفی که پژوهشکده برق دنبال می‌کند دستیابی به دانش فنی با تکنولوژی بالا است تا ضمن دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی بتوانیم اشتغال پایدار و فزاینده را نیز توسعه دهیم.
مهندس اخوان تصریح کرد: جذب نیروهای نخبه و جلوگیری از فرار مغزها یکی از اهداف مهمی است که پژوهشکده در این حوزه دنبال می‌کند.
وی تاکید کرد: در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز به دنبال انجام پژوهش‌های کاربردی با تکنولوژی بالا هستیم تا ضمن حل مشکل صنایع کشور، کمک کنیم تولید محصولات صنایع از ارزش افزوده بالایی برخوردار باشد تا در مسیر تولید ثروت دانش‌بنیان قدم برداریم.
مهندس اخوان در پایان اظهار کرد: امیدواریم دولت و نهادهای حامی فعالیت‌های تحقیقاتی، توجه خاصی به پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی داشته باشند چراکه نقطه شروع توسعه اقتصادی از همین مراکز است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا