خواص «آب لیمو ترش» فقط تا ۳ روز باقی می‌ماند

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، دکتر محمدحسین عزیزی توضیح داد: اگرچه این میوه ، خواص زیادی از جمله ویتامین C و آنتی اکسیدان دارد و علاوه بر آن ضد سرطان نیز شناخته شده است، اما بعد از خارج شدن آب این میوه در مدت کوتاهی خواص آن از بین می‌رود.

وی افزود: لیموترش به هر صورتی که آب‌گیری شود، چه در منزل چه در مغازه‌ها و با دستگاه‌های آبگیری لیمو و یا در کارخانه‌ها با افزودن مواد نگهدارنده، تقریبا در عرض دو الی سه روز خواص خود را از دست می‌دهد.

عزیزی تصریح کرد: در حقیقت مفیدترین حالت استفاده از این چاشنی و برخورداری از تمام خواص این مرکبات، مصرف فوری آن است، استفاده از آب این میوه در دراز مدت، تنها به عنوان چاشنی عمل می‌کند.

وی گفت: افرادی که می‌خواهند از خاصیت آنتی اکسیدان و ضد سرطان و ویتامین‌های موجود در آن بهره‌مند باشند، بهتر است در هنگام صرف غذا یا شربت در همان لحظه، آن را قاچ کرده و از چکانده آن روی موادغذایی از خواص آن بهره‌مند شوند.

این متخصص علوم‌ غذایی عنوان کرد: تقریبا در تمام فصول سال، لیموترش در بازار میوه به شکل‌های متفاوت یافت می‌شود. در فصل تابستان، بیشتر لیموهای سبز و زرد رنگ، ریز و کم آب موجود است و در پاییز و زمستان هم بیشتر لیموهای زرد که بزرگ‌تر و آبدارتر هستند، وجود دارد.

عزیزی افزود: اگرچه لیموی فصل تابستان به دلیل عطر و بوی آن طرفداران بیشتری دارد و ممکن است خواص آن کمی بیشتر باشد اما از لحاظ خواص مذکور با لیموی زردرنگ فصل زمستان چندان تفاوتی ندارد .بنابراین افراد می‌توانند، به جای نگهداری آب این این نوع از مرکبات، که خواص خود را خیلی زود از دست می‌دهد، از تازه آن استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس توصیه کرد: اما اگر فردی تمایل به نگهداری لیمو در منزل به مدت طولانی دارد به ویژه لیموی این فصل که عطر، بو و مزه آن مطلوب‌تر است می‌تواند آن را در فریزر به مدت طولانی نگهداری کند، نگهداری این میوه با فریز کردن آن، بهتر از نگهداری آب لیموترش است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا