سنای آمریکا به لغو قانون بیمه اوباما رای نداد؛

 به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، در حالی که هفته گذشته، سنای آمریکا به آغاز بحث و گفتگو پیرامون لغو قانون بیمه اوباما رأی مثبت داد، چند ساعت بعد، رهبران جمهوریخواهان زمانی که مشاهده کردند طرح جامع‌تری که آنها برای جایگزینی اوباماکر پیشنهاد داده‌اند با کاهش آراء مورد نیاز روبرو شده، عقب‌نشینی کردند.

سه‌شنبه شب گذشته برای این که رأی‌گیری پیرامون طرح جایگزین جدید جمهوریخواهان به نفع اعضای پارلمان تمام شود، به ۶۰ رأی نیاز داشتند که نتیجه آراء ۴۳ به ۵۷ بود. این واقعیت که کم‌تر از ۵۰ نماینده سنا به طرح جامع جایگزین رأی داده‌اند، نشانه خوبی برای رهبران جمهوریخواهان محسوب نمی‌شود و این بدان معناست که آنها همچنان باید به دنبال فرمولی برای تصویب قانون طرح سلامت در هفته جاری باشند.

پس از آن، رأی‌گیری مجددی که صورت گرفت، دو نفر از جمهوریخواهان به ۴۸ رأی منفی دموکرات‌ها پیوستند و مخالفت خود را با لغو طرح اوباماکر اعلام کردند و سرانجام آراء اخذ شده ۵۱ در مقابل ۵۰ به دست آمد. این وضعیت، پیروزی اولیه‌ای را برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور غیرمحبوب آمریکا به دنبال داشت. او در روزهای اخیر سنا را نسبت به مذاکره پیرامون لغو قانون بیمه اوباماکر تحت فشار قرار داده بود. اما شواهد حاکی از آن است که این پیروزی پایدار نبود و اعضای جمهوریخواه سنا همچنان اتفاق نظری مبنی بر لغو قانون بیمه سلامتی که توسط رئیس جمهور سابق آمریکا وضع شده بود، نداشتند و به لغو آن رای مثبت ندادند. 

 

اوباماکر چیست؟

«قانون حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه» در واقع لایحه‌ای است که تحت نام اختصاری «اوباماکر» در آمریکا و جهان مطرح شده است. این قانون که مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در نظام خدمات بهداشتی آمریکا را بعد از تصویب قانون بیمه نیازمندان و سالمندان در سال ۱۹۶۵ اعمال کرد، در ۲۳ مارس ۲۰۱۰ از سوی اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به تصویب رسید و اجرایی شد. بیشترین میزان حمایت این طرح بیمه‌ای از مردم آمریکا در سال ۲۰۱۴ تأمین شد و تا سال ۲۰۱۶، سهم جمعیت بیمه‌نشده در آمریکا به حدود نصف کاهش یافت و تا آن سال بین ۲۰ تا ۲۴ میلیون نفر دیگر هم به طرح بیمه سلامت یا اوباماکر افزوده شدند.

 

3افزایش پوشش بیمه‌ای و کاهش نرخ بیمه افراد و هزینه‌های مراقبت سلامت از جمله اهداف طرح اوباماکر است. طبق این قانون، تمامی بیمه‌گذاران موظف شدند همه متقاضیان بیمه سلامت را تحت پوشش قرار دهند. همچنین طبق این طرح، بیمه‌گذاران بدون در نظر گرفتن جنسیت افراد و بیماری قبلی، باید آنها را تحت پوشش بیمه سلامت بگیرند. طرح اوباماکر هم در ابتدا با چالش‌ها و کشمکش‌های فراوانی روبرو شد و سنا در ابتدا با آن مخالفت می‌کرد اما با پافشاری‌های اعضای حزب دموکرات و اوباما، سرانجام این طرح به تصویب کنگره رسید.

اوباماکر، با چشم‌اندازی ۱۰ ساله از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ به تصویب رسید که بیشترین تأثیر خود را در سال ۲۰۱۴ روی تحت پوشش قرار دادن شمار زیادی از آمریکایی‌ها گذاشت. پیش از اجرای طرح اوباماکر، سایر طرح‌های بیمه‌ای در پوشش‌های بیمه‌ای از افراد محدودیت‌هایی داشتند که تا تمام عمر به افراد تحت پوشش تعلق نمی‌گیرد. طرح اوباما، این محدودیت‌های پوششی و هزینه‌ای را به کلی برطرف کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا