حمایت جهاددانشگاهی از تسهیل روند تجاری سازی محصولات دانش بنیان

 مهران اوچی اردبیلی در جلسه هم اندیشی فناوران شرکت های مستقر در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: به منظور تسهیل در روند فعالیت شرکت های مستقر در این مرکز، تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر اقتصاد استان منعقد شده تا فناوران بتوانند از تسهیلات با بهره کم جهت انجام پژوهش ها و آزمایشات خود بهره مند شوند. 

وی به خلاء نبود مشاورین برای محققان استان اشاره و تصریح کرد: جهت حمایت از شرکت های مستقر مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل کمیته های علمی و فنی، راهبری(آشنایی با مراحل دانش بنیان شدن، ثبت اختراع و …) و تجاری سازی با حضور متخصصین برای ارائه مشاوره و برگزاری دوره های مورد نیاز برای راهنمایی فناوران تشکیل خواهد شد تا پروژه‌های تحقیقاتی شرکت‌ها، با استانداردسازی پیش رود. 

رئیس مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از تسهیل فعالیت های آزمایشگاهی  در این مرکز خبر داد و عنوان کرد: پایلوت نیمه صنعتی و آزمایشگاه گیاهان دارویی با هزینه بالغ بر ۲ میلیارد ریال تا پایان شش ماهه اول سال‌جاری تجهیز و در محل استقرار شرکت های فناور راه‌اندازی خواهد شد. 

اوچی اردبیلی با اشاره به حمایت از واحدهای فناور برای شرکت آنان در نمایشگاهای محصولات دانش بنیان اضافه کرد: اگر طرح شرکت ها منجر به ایجاد دانش فنی شود این مرکز برای انجام تحقیقات و تجاری سازی آنها، حمایت های مالی و معنوی را خواهد کرد. 

جهاددانشگاهی نیاز استان در زمینه گیاهان صنعتی رنگ‌زا را مرتفع سازد 

در این جلسه دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به خدمات اتاق بازرگانی در زمینه معرفی و بازاریابی محصولات دانش بنیان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی از واحدهای فناور جهت شرکت در نمایشگاه های داخل و خارج کشور حمایت و زمینه ارتباط فناوران با تشکل های تجاری سازی و فعالان بازارهای داخلی و خارجی را فراهم  می کند. 

حسین وثوقی ایرانی با اشاره به گسترش فعالیت های دانش بنیان و شناسایی بازارهای هدف کشورهایی همچون چین، کره، هند، عمارات و ترکیه اظهار داشت: ورود به بازارهای این کشورها می تواند کمک خوبی برای تجاری سازی محصولات باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های مستقر در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل می توانند با عضویت در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل، محصولات خود را به منظور تجاری سازی در نمایشگاه دائمی این نهاد ارائه کنند و از مزیت های آن بهره مند شوند. 

وثوقی از فعالیت نمایشگاه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی در کشور جمهوری آذربایجان خبر داد و افزود: در صورت اعزام هیئت تجاری سازی از سوی جهاددانشگاهی، با اختصاص غرفه در این نمایشگاه، محصولات این نهاد را معرفی و به بازاریابی آن کمک خواهیم کرد. 

وی جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای موفق در زمینه گیاهان دارویی دانست و گفت: در حال حاضر انجام پژوهش در زمینه گیاهان صنعتی رنگ زا در استان اردبیل احساس می شود لذا از جهاددانشگاهی انتظار داریم در این حوزه وارد و نیاز استان را مرتفع و زمینه استفاده از رنگ های آنها در رنگ آمیزی الیاف برای قالی بافی و سایر مصارف فراهم سازد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا