تیم ربات های فوتبالیست در جمع چهار تیم برتر ربوکاپ 2017

تیم ربات های فوتبالیست سایز کوچک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سومین روز برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 در کشور ژاپن موفق شد با شکست تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، به جمع چهار تیم برتر این دوره از مسابقات راه پیدا کند.

سروش صادق نژاد، سرپرست تیم های ربوکاپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تیم ربات های فوتبالیست سایز کوچک دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد در رقابت های مرحله یک چهارم نهایی، تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را در یک دیدار برتر با نتیجه دو بر صفر شکست داده و به مرحله نیمه نهایی این مسابقات راه پیدا کند.
وی افزود: در دو روز ابتدایی این مسابقات، تیم ربات های فوتبالیست سایز کوچک دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد با پشت سر گذاشتن تیم هایی از کانادا، ژاپن و ترکیه و تحمل یک شکست در مقابل تیمی از کشور چین به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات در این لیگ راه پیدا کرده و در این دیدار تیمی از ایران را شکست داده و به مرحله نیمه نهایی مسابقات صعود کند.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ربوکاپ در لیگ ربات های انسان نما در این خصوص اضافه نمود: بیست یکمین دوره مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 از روز 5 مرداد ماه سال جاری با حضور تیم های متعددی از دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌های مختلف از کشورهای مختلف دنیا؛ در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی آغاز به کار نمود که دانشگاه صنعتی امیرکبیر با پنج تیم در لیگ ربات های شبیه ساز امداد و نجات، امدادگر مجازی، ربات های فوتبالیست سایز کوچک، ربات های انسان نما و ربات های کار شرکت کرده است. مرحله نهایی این لیگ نیز فردا (8 مرداد) برگزار می شود.
همچنین دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مسابقه بین المللی عکس میکروسکوپی را با هدف ایجاد بستری مناسب برای پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند برگزار می کند.
این مسابقه بین‌المللی ضمن معرفی بهترین آثار میکروسکوپی پژوهشگران، اساتید و دانشجویان حوزه‌های مختلف علمی، پیشرفت‌ها و یافته‌های اخیر در زمینه عکس میکروسکوپی را مورد توجه قرار می‌دهد.
این مسابقه در دو بخش «موضوعی» و «آزاد» برگزار خواهد شد. بخش موضوعی مسابقه در شش زمینه «متالوگرافی»، «مینرالوگرافی»، «سرموگرافی»، «بیومواد و علوم زیستی»، «نانو مواد» و «فیبرها و پلیمرها» پذیرای آثار میکروسکوپی شرکت کنندگان است.
در بخش آزاد نیز تصاویر میکروسکوپی از تمام رشته‌ها و زمینه‌های علمی پذیرفته خواهد شد و تفاوت اصلی آن با بخش موضوعی، معیارداوری متفاوت این بخش است.
برای ارسال آثار محدودیتی در نوع میکروسکوپ مورد استفاده وجود ندارد و تصاویر میکروسکوپی ثبت شده توسط هر یک از انواع میکروسکوپ‌های نوری، الکترونی، پروبی و سایر روش‌های مرتبط می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
اصلی‌ترین هدف این مسابقه ایجاد بستری مناسب برای پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند در سراسر دنیا است تا همگام با به اشتراک گذاشتن آثار میکروسکوپی در زمینه‌های مختلف علمی از یافته‌های جدید در زمینه مطالعاتی خود بهره‌مند شوند.
این مسابقه 25 و 26 مهر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.