نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران افتتاح شد

در مراسم افتتاح این نمایشگاه محمد فرهادی- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز حضور داشتند. 

۳۰۲ شرکت در این دوره از نمایشگاه حضور دارند که ۵۵ درصد در مقایسه با دوره قبل افزایش یافته است و مهمترین اهداف این نمایشگاه حمایت از تجاری سازی طرح‌های آزمایشگاهی بر اساس تقاضا اعلام شده است.

محمود شیخ زین الدین- رئیس سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در سال گذشته ۳۷۰۰ محصول برای این نمایشگاه تأیید شد اما امسال این عدد به ۸۲۰۰  محصول رسیده است و ما امسال با ۷  هزار محصول دانش بنیان در این نمایشگاه رو به رو هستیم.

زین الدین درباره حجم قراردادهای منعقد شده در این نمایشگاه گفت: قرارداد قطعی شده بالغ بر ۹۰  میلیارد تومان و تا کنون حدود ۷۵ درصد تعهداتی که در سال ۹۳ داشتیم محقق شده است.

با توجه به افزایش چشمگیر تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» را با هدف معرفی توانمندی‌های کشور در این زمینه، فراهم‌سازی بستری برای تبادل فناوری و هم‌افزایی سازندگان با یکدیگر، بازارسازی، حمایت از ایجاد زیرساخت های توسعه فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور و همچنین جذب حمایت‌های دولتی به سمت تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزار می‌نماید.

عکسها:بهمن صادقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا