نور آفتاب مانع از شیوع بیشتر آسیب های چشمی کودکان و نوجوانان

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دانشگاه اوهایو آمریکا ، محققان این مرکز علمی – تحقیقاتی می گویند: در گذشته بالا رفتن از درخت و صرف ساعت ها در خارج از خانه از جمله فعالیت های روزانه دوران کودکی محسوب می شد.

اما اکنون کودکان بیشتر اوقات خود را در خانه و یا مکان های سر پوشیده سپری می کنند که این موضوع به بینایی آنها آسیب می زند.

این موضوع تنها به این دلیل نیست که کودکان ساعت ها به تماشای تلویزیون می پردازند بلکه تصور می شود قرار نگرفتن کودکان در معرض نور طبیعی خورشید در طول روز باعث افزایش شمار نزدیک بینی در میان آنها شده است.

درحالیکه مشخص شده است که قرار گرفتن بیش از 40 دقیقه در روز در معرض نور خورشید باعث تقویت چشمگیر بینایی کودکان می شود.

در کشور چین، از هر پنج نوجوان چهار نفر آنها نزدیک بین هستند؛ برای مقابله با این بحران و در تلاش برای افزایش قرار دادن دانش آموزان چینی در معرض نور طبیعی خورشید، امروزه در این کشور، کلاس های درس شفاف که نور خورشید را از خود عبور می دهند در حال آزمایش هستند.

به گزارش محققان چینی، درصد نزدیک بینی در میان کودکانی که بیش از 40 دقیقه در روز در معرض نور طبیعی خورشید قرار می گیرند، 23 درصد کاهش یافته است.

مطالعات انجام شده در استرالیا و این مطالعه که توسط محققان دانشگاه اوهایو در آمریکا انجام شد، نتایج مشابه ای داشت.

محققان دانشگاه اوهایو می گویند: برای 100 سال در زمینه اثرات کتاب خواندن و مطالعه طولانی مدت را بر روی بدتر شدن وضعیت نزدیک بینی مورد مطالعه قرار داده ایم.

آنها افزودند: تصور بر این بود که صرف زمان بسیار زیاد در کتاب و یا امروزه در صفحه نمایش کامپیوترها و تبلت ها عامل بدتر شدن وضعیت بینایی افراد است.

اما تحقیق اخیر این موضوع را تغییر داد و به این علت است که امروزه کلاس های درس دانش آموزان چینی در جعبه های شیشه ای بزرگ تشکیل می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا