جهاددانشگاهی به‌گفتمانی فراگیر در حرکت‌های جهادی تبدیل شده است

به گزارش  سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، حسین موسوی افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یک مجموعه خودجوش و داوطلب به عرصه اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی جوانان قدم گذارده و مسیری رو به تعالی و تکامل را پیموده است. مسیری که گذار از خدمت محوری به تولید محوری را به عنوان یکی از محورهای راهبردی حرکت‌های جهادی و تخصصی آن می‌توان معرفی کرد.
وی اضافه کرد: یکی از محورهای مهم در اقتصاد مقاومتی تکیه بر نیروهای انسانی کارآمد و متخصص داخلی و ایجاد اشتغال مولد برای جوانان تحصیل کرده کشور است، در توسعه پایدار و توانمندسازی جامعه، تغییر رویکردها در اشتغال‌زایی و الگوسازی کسب و کارهای موفق، اتفاق نخواهد افتاد مگر توسط مجموعه ای از جنس مردم و با روحیه جهادی مانند جهاددانشگاهی که اشتغالزایی جوانان یکی از دغدغه‌های مهم آن نهاد باشد.
شهردار سمنان ادامه داد: رویکرد و نگاه تخصصی جهاددانشگاهی در زمینه برقراری رابطه‌ی بین آموزش‌ها و نگرش اشتغال‌زایی و اقتصاد دانش محوری و توسعه اقتصادی، بسیار با ارزش است. توجه به نقش و رابطه آموزش‌های مهارتی با نگرش اشتغال‌زایی و کارآفرینی و اعتقاد به توسعه اشتغال پایدار در جامعه و کمک به حل معضل بیکاری جوانان از جمله ویژگی‌های جهاددانشگاهی است.
موسوی خاطرنشان کرد: در بند 20 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر موضوع تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده و تکمیل صنایع پایین دستی تاکید شده که برای دست‌یابی به این مهم باید از توان مدیران تخصصی و متعهد در این زمینه مانند جهاددانشگاهی استفاده شود و نیل به این هدف اشتغال‌زایی را در پی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: بدون شک، مجموعه جهاددانشگاهی هم از این قاعده مستثنی نیست و با دارا بودن مدیران متعهد و علاقه‌مند می‌تواند در زمینه توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی جوانان، نقش ارزنده‌ای را ایفا کند.
شهردار سمنان اضافه کرد: تبدیل تهدیدها به فرصت، ارتقاء بهره‌وری در فعالیت‌های دانش‌بنیان و افزایش کیفیت در خدمات نیز از ویژگی‌های بازر و منحصر به فرد نهادی انقلابی با روحیه جهادی مانند جهاددانشگاهی است.
موسوی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند منشأ حرکت‌های اجتماعی در کشور نیز باشد، گفت: مردم در اقتصاد کشور چه در حوزه تولید و چه در حوزه مصرف، نقش ویژه‌ای می‌توانند ایفا کنند. از آنجا که در حوزه مصرف، متاسفانه الگوی مصرف در دهه اخیر، یک الگوی مصرف‌گرای فزاینده و عمدتا متکی بر مصرف محصولات خارجی و غیر منطبق با آرمان‌های تولید داخلی و ملی بوده و جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه منشا حرکت‌های اجتماعی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا