تنها لامبورگینی کانسپت S موجود در جهان، به فروش می رسد

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، معمولا هرگاه یک لامبورگینی برای فروش به حراجی می‌رود، توجه بسیاری به خود جلب می‌کند که این مورد برای مدل‌هایی که خاص و نایاب هستند، نمود بیشتری دارد؛ اما این بار با یک مدل فوق‌العاده خاص روبه‌رو هستیم که تنها یک دستگاه از آن وجود دارد.

این خودرو یک مدل مفهومی است که با نام کامل لامبورگینی کانسپت S شناخته می‌شود. البته ظاهر آن شاید برای بسیاری از شما آشنا و کاملا مشابه لامبورگینی گالاردو بدون سقف باشد؛ ولی نباید این مدل را با گالاردو اسپایدر اشتباه گرفت. چون مدل اسپایدر عملا دارای یک سقف تا شونده است؛ اما این مدل کاملا بدون سقف ارائه می‌شود. کانسپت S، دارای شیشه‌ی جلو و دو عدد صندلی مجزا برای دو سرنشین است که توسط یک دیواره‌ی حائل از یکدیگر جدا شده‌اند.

لامبورگینی کانسپت S

خودروی کانسپت S در ابتدا به‌عنوان یک پروژه‌ی طراحی خودرو در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و هدف لامبورگینی از رونمایی چنین طرحی، نوعی ادای احترام به خودروهای مسابقه‌ای قدیمی بود که دارای دو قسمت مجزا برای سرنشینان خود و فاقد سقف بودند. چنین خودروهایی زمانی مطرح بودند که در آن دوره، لامبورگینی بیش‌ از آنکه به‌عنوان یک سوپر اسپرت‌ساز مطرح باشد به خاطر تراکتورهای بسیار باکیفیت خود معروف بود.

دیگر مشخصه‌ی طراحی این خودرو به‌جز صندلی‌های کاملا جدای آن، ورودی هوای بزرگ‌تر برای تنفس پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر واقع در عقب این خودرو است. همچنین در بخش‌های جلویی و عقبی خودرو نیز تمهیدات دیگری برای بهبود آیرودینامیک اندیشیده شده‌ است تا در هنگام حرکت در سرعت‌های بالا، نیروی رو به پایین بیشتری تولید شود.

 مواردی که در بالا توضیح داده شد، در ابتدا اهمیت چندانی نداشتند، چون نمونه‌ی اولیه‌ی این خودرو اصلا فاقد پیشرانه بود؛ اما لامبورگینی در نهایت تصمیم گرفت این مدل را تکمیل کند. لامبورگینی تصمیم داشت ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید کند و آن را به مشتریان وفادار خود بفروشد. حتی اقدامات اولیه برای آغاز تولید این خودرو نیز انجام شد؛ اما سرانجام به دلیل مشکلات مالی و زمان تولید طولانی این خودرو، لامبورگینی از تصمیم خود منصرف شد و به این ترتیب تنها یک دستگاه از این خودرو به تولید رسید تا ارزش کلکسیونی پیدا کند.

لامبورگینی کانسپت S

کانسپت S پس از نصب پیشرانه، به یک کلکسیونر مستقل فروخته شد؛ اما لامبورگینی برای مناسبت‌ها و رویدادهای خودرویی مختلف این خودرو را دعوت می‌کرد. با این وجود، این خودرو حدود ۱۸۰ کیلومتر کارکرد دارد.

این خودرو گرچه یک محصول مفهومی به شمار می‌رود؛ اما به دلیل مشترک بودن بخش فنی آن با گالاردو، می‌تواند در خیابان و جاده نیز مورد استفاده قرار گیرد. البته برای رانندگی با این خودرو باید از عینک محافظ در برابر باد نیز استفاده کنید، چون ارتفاع شیشه‌ی جلوی آن بسیار کوتاه است.

 به جذاب‌ترین بخش حراجی، یعنی قیمت این خودرو برای فروش می‌رسیم. کانسپت S قرار بود در یک حراجی در سال ۲۰۱۵ به فروش برسد که در آن زمان، قیمتی حدود ۲.۴ الی ۳ میلیون دلار برای آن پیش‌بینی شد. برای خودروهایی مانند این مدل که تنها یک دستگاه از آن‌ها موجود است، هیچ قانون خاصی در زمینه‌های قیمت‌گذاری وجود ندارد و ممکن است این بار قیمت متفاوتی برای این خودرو پیشنهاد شود. فعلا باید تا زمان آغاز حراجی RM Sotheby که ماه آینده برگزار خواهد شد صبر کرد تا شاید گران‌قیمت‌ترین خودروی دنیا، از برند لامبورگینی شناخته شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا