اسپیکر هوشمند مجهز به نمایشگر لمسی ۱۵ اینچی

به دنبال آمازون، گوگل و اپل، گفته می‌شود که کمپانی فیسبوک نیز در پی عرضه‌ی اسپیکر هوشمند است. اما بر اساس گزارش وب‌سایت دیجی‌تایمز، این شرکت به‌جای قابلیت تشخیص صدا، تمرکز خود را بر نمایش تصویر قرار خواهد داد و به همین منظور، نمایشگری لمسی با ابعاد ۱۵ اینچ در اسپیکر تعبیه خواهد کرد.

این محصول توسط کمپانی پگاترون تکنولوژی برای عرضه در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ تولید خواهد شد. پگاترون در حال حاضر از اظهار نظر درباره‌ی سفارشات یا مشتریان خود خودداری کرده است.

اسپیکرهای هوشمند به‌سرعت به محصولی کاربردی برای کاربران عرصه‌ی فناوری تبدیل شده است. کمپانی آمازون اسپیکر هوشمند خود اکو را عرضه کرده و گوگل با عرضه‌ی گوگل هوم، به دیگر بازیگر این میدان تبدیل شده است. کمپانی اپل نیز تا پایان سال جاری، هوم‌پاد‌ خود را آماده‌ی فروش خواهد کرد. بنا به گزارش‌ها، دیگر شرکت‌های فناوری نظیر علی‌بابا، سامسونگ الکترونیکز و مایکروسافت نیز به‌زودی به این بازار خواهند پیوست.

نمایشگر ۱۵ اینچی لمسی اسپیکر هوشمند فیسبوک، با استفاده از فناوری درون‌سلولی تولید و توسط الجی دیسپلی تأمین خواهد شد. علاوه بر این، اسپیکر فیسبوک مجهز به بدنه‌ای از آلیاژ منیزیم و آلومینیوم خواهد بود. در حال حاضر مراحل اولیه‌ی تولید این دستگاه در کارخانه‌های پگاترون در چین آغاز شده است.

بر اساس گزارش‌ها، این محصول توسط ساختمان واحد ۸ فیسبوک طراحی شده است.

موسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس گزارش داده است که عرضه‌ی اسپیکرهای هوشمند در سال ۲۰۱۶ به رقم ۵.۹ میلیون واحد در سراسر جهان رسید که ۴.۲ میلیون آن در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته عرضه شد. انتظار می‌رود ارزش بازار اسپیکرهای هوشمند تا سال ۲۰۲۲ به رقم ۵.۵ میلیارد دلار برسد.

از آنجایی که پگاترون در حال حاضر سفارش تولید آیفون از اپل و سرفیس و ایکس‌باکس وان را از مایکروسافت دارد؛ اگر خبر سفارش‌های فیسبوک به این شرکت صحیح باشد، انتظار می‌رود عملکرد پگاترون در نیمه‌ی دوم سال جاری افزایش پیدا کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا