گرامیداشت همکاری شورولت و ناسا

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، هیچ کسی خبر تلویزیونی فرود نیل آرمسترانگ و باز آلدرین بر سطح ماه را فراموش نمی کند. بدون شک این مهم ترین اتفاق دوران جنگ سرد در آن سال ها بود. اما باز هم در ماه ژانویه و دو سال پس از آن نیز ماموریت ماه تکرار شد و آپولو 15 اولین خودروی ساخت بشر را بر سطح این کره بی روح اما درخشان فرود آورد. البته این وسیله نقلیه کاوشگر ماه بود که به فضانوردان کمک می کرد ماموریت های طولانی تری را در سطح ماه انجام دهند.
حالا در سالگرد دستاورد بزرگ آپولو 11 شورولت تصمیم گرفته که همکاری خود با تیم کاوش ماه در آن سال ها را گرامی بدارد. بایستی یادآوری کرد که موتور الکتریک کاوشگر ماه توسط این خودروساز ساخته شده است.
فرنس پاولیک، مهندس ارشد کاوشگرهای ناسا گفت: وقتی که تیم ما کار مهندسیش برای ساخت کاوشگر ماه را آغاز کرد نا شناخته های بسیاری پیش رو داشتیم؛ ناشناخته هایی مثل سطوح ناهموار، شرایط دمایی سخت و تاثیر کاهش گرانش. ما مرزهای فناوری خودروسازی را به جلو راندیم و در طراحی خودرو دست در دست فضانوردان کار کردیم. البته شورولت بی توجه به چنین پروژه عظیمی نبوده و همکاری تنگاتنگی را با ناسا داشته است. این شرکت حالا با رونمایی هاچ بک پنج در Earthly به مقایسه ای جالب میان خودروی فعلیش و کاوشگر ناسا پرداخته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا