بررسی ساختار عصبی موجودات نخستین

به تازگی پژوهشگری با نام دکتر النا تمه روا Elena Temereva از بخش بی مهرگان  دانشکده جانور شناسی دانشگاه  ایالتی لومونوسف شهر مسکو Department of Invertebrate Zoology at the Lomonosov Moscow State University  اعلام کرد بر اساس مطالعات وی ، اجداد اولیه جانورانی که 540 میلیون سال پیش زندگی می کردند و گونه های نخستین انسانی از آن ها منشعب شده اند ، دارای شاخک های حساس بوده اند .

این پژوهشگر ، مدعی است که اندام های انسان و سایر حیوانات ، در مراحل ابتدائی تکامل ، بسیار پیچیده تر از آن چه تا کنون تصور می شد ، بوده است .

وی ادعا می کند که اندام های این جانوران دارای سیستم عصبی مشابه جانوران امروزی بوده و این موجودات از شاخک ها و اندام خود برای حرکت و جستجوی غذا استفاده می کردند .

پژوهش های این محقق اهل کشور روسیه بر پایه جانوری از گونه نخستینیان با نام Lingula anatine شکل گرفته که از خانواده بازوپایان brachiopod بوده و بقایای آن در مناطق بیابانی و خشک امروزی که در گذشته بستر دریا محسوب می شدند ، به دست آمده است .

دکتر النا تمه روا در این رابطه می گوید : " این یک واقعیت است که شاخک هائی در بین دو گروه جانوری و طبقه taxon به صورت متقارن وجود دارد . از این رو ، منطقی است که فرض کنیم اجداد آن ها نیز دارای ویژگی های مشابه بوده اند . "

وی در نتیجه گیری از پژوهش های خود اعلام کرد : "  این موضوع به منزله این است که اجداد مشترک طبقه جانوری طنابداران از جمله پستانداران ، ماهی ها و پرندگان  که انسان هم شامل آن ها می شود ، دارای شاخک های حسی بودند . "

شرح کامل این مطالعات و پژوهش های انجام شده ، در مجله علمی Plos One منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا