هزینه‌های نظام سلامت را باید از درآمدهای پایدار تامین کنیم

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، دکتر علی لاریجانی، در افتتاح همایش هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در محل سالن همایش های صدا و سیما افزود: شایعاتی مبنی بر حضور وزرا در مجلس و معامله آنان با مجلس شورای اسلامی برای حضور در کابینه بعد، خلاف واقع است. سطح تعاملات قوای سه گانه اینقدر نازل نیست، در جمهوری اسلامی سازماندهی و رفتار خاصی میان روابط قوا حاکم است.

وی عنوان کرد: ما امروز با چالش های زیادی در کشور مواجه هستیم که از جمله آن می توان به چالش های اقتصادی اشاره کرد.

لاریجانی افزود: اینکه بارها تاکید کرده ام کابینه آینده از نظر ظرفیت های اقتصادی کارآمد و پتانسیل های لازم را داشته باشد به دلیل وضع اقتصادی موجود است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید شرایط امروز کشور را برای نخبگان بازگو کنیم و با هم چاره ای برای مسائل مختلف کشور بیاندیشیم گفت: امروز ما یک زندگی سیاسی پر از حواشی در کشور داریم که این حواشی ذهن مسئولان را گرفته است. ذهنی که باید به چالش های اقتصادی درگیر باشد به چالش های سیاسی درگیر است.

لاریجانی اضافه کرد متاسفانه چندی پیش در یکی از روزنامه ها نوشتند که وزرای فعلی به مجلس آمده و دست به دامن مجلس شده اند و با مجلس معامله کردند، این موضوع واقعی نیست و خلاف است.

وی افزود: ما هیچ وزیری را سراغ نداریم که به مجلس بیاید و بگوید به من در کابینه جای دهید ولی غیر از این بوده است برای مثال برخی وزرای موفق بودند که به مجلس آمدند و گفتند نمی خواهیم در دولت بعدی بیاییم همانند آقای هاشمی وزیر بهداشت و درمان که ما به آنان توصیه کردیم در دولت بمانید.

لاریجانی اضافه کرد: ما نسبتی با کسی نداریم که می آیند و می گویند که وزرا به مجلس آمدند و معامله کردند، هیچ وزیر نیامده است.

وی تاکید کرد: سطح تعاملات قوای سه گانه آنقدر نازل نیست، در جمهوری اسلامی ایران سازماندهی و ساختار روابط قوا حاکم است، به نظر شما این ها حاشیه نیست؟

لاریجانی در بخشی از سخنانش به ذکر خاطره ای از قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت پرداخت و گفت: من در گذشته آشنایی با وزیر بهداشت نداشتم، حتی ذهنیتم نسبت به وی مثبت نبود ولی خانواده ما با ایشان آشنایی داشت.

وی گفت: در جلسه ای که با آقای ناطق نوری داشتیم وزیر بهداشت را دیدم. آقای قاضی زاده هاشمی چشم پزشک است و چشم سیاسیون را عمل می کند شاید به همین دلیل است که وضع سیاسی کشور ما به اینگونه است!

لاریجانی اظهار داشت: من بعدها فهمید آقای قاضی زاده هاشمی آدم معقول و منطقی است و از آنجا بود که با هم ارتباطمون بیشتر شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا