ترامپ دست حمایت اوباما را از سر دانشجویان برمی‌دارد

به گزارش ایسنا و به نقل از یو.دبلیو نیوز، به نوشته دنیل داگلاس گابریل، خبرنگار واشنگتن پست؛ دولت ترامپ گام به گام در حال بازنگری و اصلاح سیاست‌ها و قوانین آموزش عالی است که اوباما پایه‌گذار آن بوده است. قوانین و سیاست‌هایی که برای پشتیبانی و حمایت از دانشجویانی بنا نهاده شده که برای ادامه تحصیل‌شان وابسته به بودجه دولت هستند.

حامیان دولت می‌گویند وزارت آموزش زیر نظر رییس جمهور دونالد ترامپ در حال بازگرداندن تعادل به سیستم آموزشی کشور است. سیستمی که در دوران اوباما با بیش از حد گسترده شدن خود منجر به تصویب مقررات تنبیهی و ورود پلیس ضد شورش به دانشگاه‌ها شد که تهدیدی برای ثبات دانشگاه‌ها و شرکت‌های وام دهنده به دانشجویان شد.

اما مخالفان نگرانند که ترامپ نتیجه سالها کار مفید دولت اوباما در این راستا را تنها برای اطمینان از به سود رسیدن وام‌های دانشجویی بر باد دهد.

در حالی که وزیر آموزش ترامپ، بتسی دواس در همین 6 ماه اخیر بسیاری از برنامه‌های اوباما را از دستور کار خارج و لغو کرده، تعدادی را به تعویق انداخته و تعدادی دیگر را معلق کرده است. وی همچنین برنامه‌هایی را برای اصلاح و بازنگری بیش از نیمی از مصوبات دولت اوباما از جمله میزان کمک به دانشجویان، ارائه کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا