نام اندروید O چه خواهد بود؟

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، چندین ماه است که بزرگ‌ترین جامعه‌ی فناوری (کاربران اندروید) با هیجانی وصف‌ناشدنی منتظر کشف نام سیستم عامل اندروید O شرکت گوگل هستند. نام‌های مختلفی از جمله اورئو (Oreo)، کوکی جوِ پرک (Oatmeal Cookie)، شربت پرتقال (Orange Sorbet) و مواردی از این دست برای دست‌پخت جدید گوگل پیشنهاد شده است.

هم‌اکنون می‌توان تصویر زیر را در آخرین نسخه‌ی پیش‌نمایش ویژه‌ی توسعه‌دهندگان سیستم عامل اندروید O، به‌جای تصویر تخم مرغ زردرنگ عید پاک مشاهده کرد. تصویر تخم مرغ عید پاک، گزینه‌ای بود که به‌صورت سنتی و به‌منظور فاش نشدن نام آخرین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید، در پیش‌نمایش آن مورد استفاده قرار می‌گرفت. با توجه به این‌که نسخه‌های پیش‌نمایش قبلی اندروید O فقط یک حرف «O» را به‌عنوان نماد نسخه‌ی جدید آن در یک پس‌زمینه‌ی فضایی به نمایش می‌گذاشتند، به‌وضوح می‌توان به عمدی بودن این موضوع پی برد. اما، آیا به نظر گوگل، اختاپوس یا همان هشت‌پا دسر محسوب می‌شود؟

اندروید O اختاپوس

در حال حاضر، هشت‌پا یک خوراکی محسوب می‌شود و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از خوردن چنین غذای لذیذی، لذت می‌برند. هشت‌پا را می‌توان به‌ شکل سوشی (خام)، سرخ‌شده یا با روش‌های دیگری سرو کرد؛ اما طبق نظر بسیاری از آشپزهای جهان، هشت‌پا دسر محسوب نمی‌شود. نزدیک‌ترین موردی که ما به نسخه‌ی دسر اختاپوس یافتیم، یک پاستیل شکری است. اما به نظر می‌رسد که تخم مرغ عید پاک گوگل (دایره‌ی زردرنگ)، فاقد ظاهر رنگارنگی است که پاستیل آب‌نباتی با آن شناخته می‌شود.

اندروید O اختاپوس

وجود چنین تناقض‌هایی ممکن است باعث سردرگمی مردم ساکن مانتین‌ویو شود. شاید هم گوگل به‌طور کلی از به کار بردن نام دسرها در سیستم عامل اندروید صرف‌ نظر کرده است. حتی می‌توان طرح سیاه و سفید اختاپوس را به‌عنوان یک نشانه برای بیسکویت اورئو در نظر گرفت.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از نات گارون، اندروید O به‌عنوان نسخه‌ی ۸.۰ سیستم عامل اندروید شناخته می‌شود. از طرف دیگر، اختاپوس هم یک حیوان هشت‌پا است؛ در نتیجه این‌گونه می‌توان به ارتباط آن‌ها پی برد. اما متأسفانه هنوز مفهوم آن دقیقاً مشخص نیست. انتظار می‌رود نسخه‌ی نهایی سیستم عامل اندروید O اواخر فصل تابستان جاری منتشر شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا